עיצוב אריזות תוכנה – וידאו שמסביר את כל הסודות בתחום

עיצוב אריזות תוכנה

כתבה מדהימה על מה צריך כדי לעסוק בעיצוב אריזות כולל סרטוני הסבר, נוכל לראות מסביבנו אריזות שונות החל ממוצרי קוסמטיקה או ניקיון, עיצוב אריזה הוא נושא שמצריך חשיבה מאוד  רחבה כדי לקלוע על סגנון העיצוב לקהל היעד, נוכל לראות הסברים רחבים על עולם העיצוב גרפי שימוש בתוכנות גרפיקה ממוחשבת והתאמה של תוכנות מתאימות לגרפיקה בהתאם לסגנון העיצוב. תוכלו לראות סרטונים רבים ושיעורי גרפיקה בחינם המוסברים בשפה העברית לכל אחד שרוצה לקחת חלק מעולם הגרפיקה הממוחשבת, הסרטונים מתאימים לאנשים שיודעים עיצוב גרפי וגם לכאלה שרק מתחילים בתחום הזה, השיעורים כוללים הדרכה מה זה תוכנת פוטושופ כיצד לעבוד עם אילוסטרייטור והחשיבות בשילוב של שני התוכנות הללו, דרישות בתי הדפוס וכמובן השכר בתחום הגרפיקה.

לימודי עיצוב  גרפיקה והבנה מעמיקה של השפה החזותית בעיצוב אריזות

לימודי עיצוב גרפי כוללים למידה מעמיקה של חוקי עיצוב גרפי החל מהבנה מעמיקה של עולם הצבעים, איזה צבע נכון להשתמש בהתאם לקהל היעד, כיצד לסדר אלמנטים ביחס לאלמנטים אחרים, שימוש נכון באיזון וקומפוזיציה גרפית תוך שילוב של טיפוגרפיה נכונה ומושכת. לימודי עיצוב גרפי כוללים את השימוש בתוכנות של חברת אדובי כגון: פוטושופ, אילוסטרייטור, ואינדיזיין, לכל תוכנה יש תפקיד אחר בעולם עיצוב גרפי ועיצוב אריזות בפרט. השפה החזותית הוא נושא מאוד חשוב בלימודי עיצוב גרפי גורל המוצר אם הוא עם יימכר או לא תלוי מאוד בסגנון העיצוב, זה לא משנה כמה אתם יודעים תוכנות גרפיקה או מה הניסיון שיש לכם בתוכנות גרפיקה ללא שמירה של חוקי העיצוב וההתאמה הנכונה למוצר לא נוכל לשווק את המוצר בצורה הנכונה לקהל היעד,מעצבים גרפיים בתקופת הלימודים מעצבים אינספור תחומים כדי לצבור ניסיון בתחום הזה. הניסיון מאפשר לפתח את היצירתיות תוך שמירה על מהירות של עבודה ופרקטיות מקסימלית.

עיצוב אריזה

עיצוב אריזה

התוכנות הגרפיות בעיצוב אריזות כמה מילים

התוכנות בגרפיקה הם רק כלי עזר של המעצבים הגרפיים מאחורי התוכנות הגרפיות עומדת החשיבה הרחבה של המעצב כגון איפה לשים אלמנט כיצד לשלב בין תמונות ומה הוא הצבע המוביל את הקמפיין הפרסומי כדי להרים את המיתוג כמה צעדים קדימה. לפעמים מוצרים מסוימים משולבים 3 תוכנות פוטושופ בנושאי העיצוב עיבוד תמונות, אילוסטרייטור שעובדת על קווים וצורות עם מניפולציות וקטוריות להכנת גרפיקה ממוחשבת ועיטורים, ואינדיזיין כדי לתת את הפריסה או קטלוג. לרוב בעיצוב אריזות עובדים על תוכנות פוטושופ ואילוסטרייטור בלבד מעצבים גרפיים כדי לתת קשת רחבה יותר לעולם העיצוב לומדים את שלושת התוכנות יחדיו באמצעות כל התוכנות. נוכל להכין קווי חיתוך לבית דפוס להכין את הרקעים ולסדר את הגרפיקה בצורה שמתאימה לדפוס. בהמשך המאמר תוכלו לראות הסברים רחבים מה כל תוכנה גרפית עושה שכוללים סרטוני הסבר ותמונות להמחשת תהליך הכנת עיצוב אריזה, שימוש בצבעים נכונים בהתאם ללוגו ועבודה עם צבעי פנטון בלבד.

יכולות תוכנת הפוטושופ

תוכנת פוטושופ פותחה מבית חברת אדובי יכולות להתוכנה מתמקדות בעיצוב ועיבוד תמונות, באמצעות התוכנה נוכל להכין רקעים גרפיקות לאורך כל עיצוב האריזה, סגנון העבודה הוא פיקסלים ומוגבל מאוד בגודל של התמונה ככל שהתמונות יהיו איכותיות יותר כך נוכל לעשות עיצובים ברמות מאוד גבוהות, לתוכנה כלים רבים לעיבוד תמונה החל מליטוש תמונות, הבהרות ושימוש בפילטרים אמנותיים, התוכנה משתלבת נהדר עם תוכנות גרפיקה אחרות כגון אילוסטרייטור ואינדיזיין נוכל לקחת גרפיקה מפוטושופ ישירות לתוכנת אילוסטרייטור ולהתאים שם את קווי החיתוך, תוכנת פוטושופ פופולרית מאוד בעולם העיצוב גרפי והיא התוכנה הראשונה שנלמדת במסלול מעצבים גרפיים. אופן העבודה בתוכנה הוא יצירת מניפולציות בתמונות במידה ונרצה להרשים או למשוך עין נוכל בהחלט לעשות את זה על ידי תמונות שנקבל מהצלמים כל מוצר צולם בצורה כזו או אחרת למתן תחושה של אמינות נוכל לקחת את התמונה להמשיך לעשות לעיבודים גרפים כדי להוציא את המקסימום מהעיצוב לקידום מכירות.

תוכנת האילוסטרייטור בעולם העיצוב גרפי

אילוסטרייטור הינה תוכנה וקטורית שפותחה על ידי חברת אדובי יכולות התוכנה הם רבות מאוד בשימוש של קווים וצורות. התוכנה לא עוסקת בעיבוד תמונה אלה על ידי חישובים גיאומטרים ליצירת אלמנטים גרפים על פי מידות מדויקות, באמצעות התוכנה נוכל לבצע עיצובים גרפים כגון שמירה על עיצוב ונוסח בגרפיקה כדי להכניס אלמנטים נוספים ליצירת העיצוב שמגיעים גם מתוכנת הפוטושופ שיכנסו לתוכנת אילוסטרייטור ויותאמו בדיוק לפי דרישות הדפסה. קווי ההדפסה יותאמו יחד  עם בית דפוס כדי להתאים את סגנון החיתוך למכונות הדפסה. גרפיקה וקטורית לא מוגבלת בהגדלה והקטנה ונוכל לראות עיצובים גרפיים רבים שנעשו באילוסטרייטור בשילוב של תמונות שהגיעו מתוכננת photoshop .איכות גרפיקה וקטורית בהדפסה נחשב להדפסה הכי איכותית שיש היות וגרפיקה וקטורית תחשיב העבודה במחשב הוא לא בנקודות אלא על ידי צבע בשטח מלא.

עיצוב אריזה דוגמאות תוכנה

עיצוב אריזה דוגמאות תוכנה

תכנון אריזות התהליך בהכנת העיצוב

תכנון עיצוב האריזה מתחיל קודם כל בדרישות של הלקוחות ועמידה מול בתי הדפוס, לרוב בעיצוב אריזה ובאריזה עצמה צריך אינספור פרטים שמתארים מה הולך להיות בתוך האריזה, החל מהוראות שימוש למוצר ועוד פרמטרים נוספים שמתארים את התכולה, לרוב סגנון עבודה זה עמוס בפרטים גרפים ולכן על המעצבים הגרפיים להיות יצירתיים ביותר כדי לתת את השפה החזותית ולגרום לעיצוב להיות מושך ומעניין. לאחר שתוכנן כל מה שהולך להיות באריזה אנו פונים לבית הדפוס כדי לראות את סוג המכונה שיכולה לחתוך את הגרפיקה שלנו בהתאם להוראות שעיצבנו, לאחר קבלת דרישות בית הדפוס צריך לבדוק את נושא  ההתאמות בין מה שצריך להיות לבין מה שעוצב בסקיצה הראשונית, לרוב המעצבים הגרפיים צריכים לשנות את הגרפיקה בהתאם למה שבית הדפוס מבקש, בסיום העיצוב עלינו לשלוח את כל החלקים של האריזה בקבצים נפרדים בקובץ פידיאף איכותי עם רזולוציה של 300 DPI לפני שמדפיסים את האריזה מומלץ לבקש דוגמה אחת של עיצוב כדי לראות שאכן הכל מותאם לפי מה שאנחנו בחרנו בצבעים והטקסטים יושבים בצורה נכונה לפי קווי החיתוך שנקבעו.

חומרי גלם עיצוב אריזה

בתכנון עיצוב האריזה אנו צריכים לקחת מספר גורמים נוספים בחשיבה שלנו כיצד אנו הולכים לעשות את העיצוב, לדוגמה האם זאת אריזה שהולכת להיות אריזה חד פעמית או אריזה רבת שימוש שאמורה להיות מספר חודשים ויותר, האם זאת אריזה שהולכת להיפתח ולהסגר כל הזמן תוך עמידה וחשיבה מרחבית לאלה שהולכים להשתמש באריזה שלנו, חומרי הגלם אמורים להיות מותאמים לעיצוב עקב סגנון הדפסה. עלינו לדאוג איזה צבעים אנחנו רוצים לעצב כדי שזה יהיה צבע בצורה טובה לחומר שאליו אנחנו הולכים להדפיס. שרשרת העוסקים בתחום היא לא רק המעצבים הגרפיים אלה עוד גורמים נוספים אחרים, המעצבים הגרפיים לפני תחילת העיצוב צריכים להבין את כל הצרכים של מעצב המוצר תוך הבנה מעמיקה של הצרכנים שהולכים להשתמש במוצר הזה, רק לאחר ההבנה של בית הדפוס ומעצב המוצר אפשר להתחיל לתכנן את הקונפסט העיצובי.

דוגמה עיצוב אריזה

דוגמה עיצוב אריזה

קווי חיתוך וסגנון עבודה בגרפיקה

קווי חיתוך הם קווים שמיועדים לתת לבית דפוס את המידות המדויקות למכונת ההדפסה. הגרפיקה שתגיע לקו החיתוך תצטרך להיות מותאמת ומסוגננת בצורה כזאת שיבינו איפה הגרפיקה נחתכת את הסגנון נבצע עם כלים של טרנספורמציות שמיועדים לכך בתוכנת אילוסטרייטור, סגנון הגרפיקה והגימור ישלח בקובץ פי די אף וקטורי כדי שמכונת הדפסה תזהה איפה הקו אמור להיחתך. קו החיתוך ישלח בשני סגנונות הסגנון הראשון ישלח אך ורק בתור קווים בקובץ פי די אף והסגנון השני ישלח בצורה כזאת שכל החלק בגרפיקה אמור להיות בקובץ נפרד, לדוגמה אם יש לנו גרפיקה שהיא חזית ותחתית החזית תשלח בצורה נפרדת ואת התחתית נשלח כקובץ נלווה.

שימוש בצבעי פנטון – למה לעבוד עם חברות פנטון בגרפיקה ועיצוב

פנטון חברה שמוכרת צבעים על פי מספר קטלוגי צבעי לוגו לדוגמה יהיו אך ורק על ידי צבעי פנטון, בכל תוכנה גרפית יש מערך של צבעים שאפשר לשאוב אותם לתוכנה על פי מספר, את המספר הזה אנו נספק לבית הדפוס כדי שיהיה אחידות לכל אורך מהדורות ההדפסה של עיצוב אריזה. שימוש בצבעי פנטון הוא מבטיח לכם שלא משנה איפה אתם תדפיסו את הגרפיקה שלכם הלוגו תמיד יראה אותו דבר, במידה ואנו עושים הטבעה מסוימת לאלמנט בגרפיקה כדי שזה יהיה בולט משאר הגרפיקה שעיצבנו עלינו להוציא את זה לבית הדפוס בתור צבע חמישי שיוגדר במערכת הצבעים של התוכנה גרפית בצבעי פנטון. שימוש בצבעי פנטון מאוד חשובים בעולם העיצוב גרפי היות ועלינו לדאוג שכל סגנונות הדפסה בכל הפלטפורמות יהיו תמיד אחידות כדי לשדר אמינות לצרכנים ואינדיבידואליות בקונספט העיצובי.

מיתוג והתאמת הקונספט העיצובי לחברה

מיתוג  מקצועי הוא תחום מאוד חשוב בתקופת הלימודים  בהבנתו ובתרגול, אנו נלמד כיצד להתאים את הצבעים של הלוגו של החברה תוך דגש למוצר עצמו, שמירה על קווים נכונים בשפה חזותית כדי להתאים את סגנון העיצוב לכל המוצרים של החברה המפרסמת, נוכל לראות בשוק החופשי אינספור מוצרים של אותה חברת שדואגים כל הזמן לשמור על אותם צבעים ואותם יכולות גרפים מינימליסטיים. בתקופת הלימודים נעבוד על קומפוזיציה נכונה התאמה של גדלים שונים בהתאם למותג שמירה על יוקרתיות ועוד תחומים רבים שקשורים לעולם הדפוס, הטבעות כסף והטבעות הזהב בהתאם למוצר עצמו. לפעמים כשמשלבים בין שני תוכנות כמו פוטושופ אילוסטרייטור חלק  מהפרמטרים הגרפים יכולים להיפגע אנו נלמד כיצד לשמור על הסינכרון בין שני התוכנות בהגדלה והתאמה בגדלים מיוחדים שנקבל מבתי דפוס. מיתוג ועיצוב הוא תחום רחב שנלמד בתקופת הלימודים תוך מתן דגש על העשייה ופיתוח היצירתיות, עלינו לקחת את כל הצרכים של הלקוחות שלנו ולהתאים אותם לקהל היעד,  עמידה עם דרישות והתאמה ללקוחות שלנו דורשים מאיתנו עיצוב גרפי ולא יודעים מה נכון ומה לא נכון לקהל היעד שלהם, עלינו ללמוד את השפה המשותפת כדי לגרום למוצר להימכר בצורה טובה ולהאדיר את השם של המותג.

עיצוב אריזה 2

עיצוב אריזה 2

מיתוג – התאמה לדרישות השוק

עיצוב אריזה צריך להיראות טוב לא רק במחשב, בשלב הראשון אנחנו צריכים להבין כיצד להתאים את העיצוב הטכנולוגי במה שהולך להיות בסופו של דבר במוצר, איזה חומר גלם אנחנו הולכים להשתמש וממה אריזה שלנו הולכת להיות מורכבת, האם זה הולך להיות אריזת נייר או הולך להיות אריזה עם חומר פלסטיק, איך בעצם אנחנו הולכים לדאוג לקיפול שהולך להיות ואיך את כל זה אנחנו מתאימים לקונספט העיצובי, בסופו של דבר אנשים מסתכלים מאוד על איך האריזה נראית ורק לאחר מכן בודקים מה זה המוצר ככל שעיצוב הגרפי שלנו נראה טוב זה מאוד יתרום לקידום המכירות והשיווק של המוצר. יש בתחום אינספור מתחרים לאותו מוצר ועלינו לדאוג לבלוט מבין כולם.  עיצוב אריזה הוא תחום שצריכים לקחת בצורה מאוד שקולה, צריכים לחשוב כיצד לגבש את הרעיונות של הלקוח רוצה לבין מה שבית הדפוס ועיצוב מאפשר, מה אנחנו רוצים לשדר, כיצד המוצר הולך להיראות ועוד אינספור שאלות שאנו שואלים בזמן התכנון של המוצר לתחום המזון, קוסמטיקה או כל דבר אחר.

  • טיפים לשמירת יוקרתיות המוצר הוא בעיצוב המינימליסטי, אם בעבר היה נהוג להראות עומס בעיצוב גרפי בשנים האחרונות אנו ערים למהפך בעיצוב גרפי, נוכל לראות את זה בעיצוב אפליקציות, נוכל לראות את זה באתר האינטרנט ובעוד מקומות, בסגנון העיצוב החדש שעובדים עליו היום הוא עיצוב מינימליסטי הכל צריך להיראות פחות, פחות אלמנטים גרפיים, פחות צבעים צועקים אלה לשמור על קו מינימליסטי ביותר שיסביר מה המוצר וכיצד זה הולך לתרום לקהילה, עיצוב מינימליסטי משדר יוקרה לדוגמה שם של המותג בהטבעה וכמה מילים ליד,  על מה מתאר המוצר בשורות קטנות, נניח את שם היצרן ותאריך תפוגה  בצורה לא בולטת עם אלמנטים גרפיים מועטים כדי לא לשבור את המיתוג.

עבודה בתחום העיצוב אריזות

נוכל להיות ערים בשנים האחרונות למגמה של חוסר בכוח אדם בעולם הדפוס היות ומרבית מעצבים גרפיים לאחר הלימודים הולכים לעבוד בחברות הייטק. בתחום  עיצוב אריזות העבודה תהיה אך ורק בבתי דפוס ומשרדי פרסום. במשרד פרסום יכינו את העיצוב הגרפי וישלחו את זה לבית הדפוס להמשך עבודה והכנת הגרפיקה שתותאם למכונה, הביצועיסט הגרפי יבדוק שאכן כל הצבעים ייצאו תואמים לקבצי פי די אף שנשלחו על ידי המעצבים הגרפיים, עיצוב אריזות הוא תחום מאוד רחב היות ויש סגנונות רבים לאריזות החל מאריזה הרגילה מרובעת ועד גרפיקות צורניות בעיצוב. בתחום זה לניסיון שלה מעצבים גרפיים יש חשיבות מאוד גדולה בהכנת הפריסות והבנת הצרכים של בתי הדפוס.

לימודים אונליין עיצוב וגרפיקה דיגיטלית

המכללה לעיצוב גרפי מאפשרת לימודים אונליין אחד על אחד עם מורים שמחוברים ישירות לתוכנת הגרפיקה שברשותכם, המורה יוכל לעבוד על תוכנת הגרפיקה תוך חיבור מרחוק דרך תוכנת חיבור, במהלך השיעור המורה יסביר לכם איך לעבוד ולעצב את הגרפיקה ותוך כדי השיעור אתם תתרגלו את החומר שנלמד, השיחה מתבצעת דרך מיקרופון ואוזניות בדיוק כמו שתוכנת הסקייפ עובדת, הלימודים הינם לימודים אישיים אחד על אחד ולכל אורך השיעור כל תשומת הלב מופנית אליכם. לאחר סיום השיעור תקבלו שיעורי בית ומטלות כדי לתרגל את כל מה שלמדתם, הלימודים מתקיימים רוב שעות היום בוקר, צהריים, ערב וגם ימי שישי, בסיום הלימודים תקבלו תעודה מקצועית שמסכמת את כל מה שלמדתם כולל שעות הלימוד, תוכלו ליצור קשר כבר היום ולשוחח עם אחד מיועצי הלימוד שלנו,  לקבל פרטים רחבים כיצד לומדים מהבית אונליין דרך האינטרנט עם מורים פרטיים לעיצוב.

שכר בתחום העיצוב אריזות בבתי דפוס

השכר בעיצוב גרפי בתחום העיצוב אריזות משתנה בהתאם לניסיון של המעצבים הגרפיים, בוגרי לימודי עיצוב גרפי שרק עתה סיימו ללמוד יכולים להתחיל בשכר של 10000 שח בתחום. מעצבים גרפיים או גרפיקאים עם 2 שנות ניסיון יכולים להגיע לשכר של 15,000 שקלים, בתחום העיצוב אריזות העבודות יכולות להיות בשעות הבוקר ויש מקומות שעובדים בהם במשמרות יש כאלה שבוחרים לעבוד בתחום הזה מהבית כפרילנסרים עם סטודיו פרטי, בסופו של דבר כל אחד בוחר מה הכי נכון לו ואם לעבוד בתור שכיר או בתור פרילנס, עקב הביקוש הגדול למעצבים גרפים נוצר מקפצה תעסוקתית גם למעצבים ללא ניסיון ותוכלו במהירות להשתלב בתחום הדפוס היות ועולם הגרפיקה בתחום ההיי-טק שואב לתוכו מעצבים גרפיים ויוצר מחסור אדיר בתחום הדפוס.

2018-12-28T06:55:22+00:00