מה תפקידו של מעצב דיגיטלי? כשזה מגיע לעיצוב ממשק משתמש ו-UX בחברות הייטק, אילו כישורים צריכים מעצבים דיגיטליים/גרפיים?
אילו נושאים אתה צריך ללמוד כדי לעסוק בעיצוב גרפי UI UX? האם אתה חושב לשנות את העבודה שלך על ידי הסבה מקצועית כדי לעבוד בהייטק ולבנות אתרים? לא בטוח מה זה UI UX? תוך כדי קריאת המאמר הבא, נעבור בפירוט רב כיצד תוכל לקחת את העבודה הפופולרית והרווחית ביותר בעולם ההייטק ולגרום לה לעבוד עבורך טוב מבחינה כלכלית. בעמוד יש הרבה סרטונים מעולים שמסבירים מהי חווית משתמש וכיצד להנגיש לאנשים UI מקצועי כשהם מבקרים באתרים.
פרויקטים חשיבתיים בהייטק וכיצד לבנות אתר אינטרנט
מלבד השיעורים בעמוד זה, תראו דוגמאות של פרויקטים בהייטק וכיצד לבנות אתר אינטרנט. נסביר גם את אסטרטגיית השיווק בה משתמש אותו מותג כיום. UI UX הפך לפופולרי מאוד בעולם ההייטק ולכן קבים עובדים ולומדים את התחום חדש שנקרא "חווית משתמש". כתוצאה מכך, השכר לאנשים העוסקים בתחום זה גבוה.
כמה מרוויחים מעצבים דיגיטליים בעולם ההייטק ומשרדי הפרסום?
בעולם של היום, אין ספק שהתשלום למעצב חווית משתמש עבור הכנת תוכן ויזואלי דרך מנוע החיפוש של המותג הוא גבוה מאוד מכיוון שעולם הדפוס עדיין זקוק למעצבים גרפיים לעבודה. אם בעבר רוב העבודות בעולם הדפוס היו יצירת אריזות או עלונים, הרי שכיום העולם הדיגיטלי לוקח מעצבים גרפיים כל הזמן ומשאיר את שוק הדפוס ללא עובדים. זה אומר שהשכר גבוה מאוד.
שכר בתחום ההייטק
אנשים העוסקים בתחום ההייטק עם מהנדס מחשבים או מי שעושה תוכנה יכולים לעשות שכר של 19,000ש"ח וגם להגיע ליותר ממשכורת התחלתית ללא כל ניסיון. במיתוג הם יכולים להרוויח 16,000 שקל אם יעבדו בפרסום עסקי ובניית אתרים בעולם הדיגיטלי. כאשר אתה עובד בתחום הדפוס, אתה מקבל תשלום של 11,000 שקל נטו. רוב הבוגרים בוחרים לעבוד בתחום ההייטק או להקים עסק משלהם, אז זו הסיבה למחסור התמידי של בוגרים בשוק כי עדיין עולם ההדפסה חי ונושם.
אנשים שמשתמשים ב-UI UX נהנים מאוד מסגנונות העבודה.
יש הרבה מידע בימינו שאנשים מסתכלים עליו כשהם נכנסים לאתר אינטרנט או אפליקציה כדי לראות אם יש בו את המידע שהם מחפשים. המשמעות היא שבעלי האתר או האפליקציה צריכים לגרום למשתמש להרגיש ממש טוב בסריקת האתר. כל עוד יש תחושה כללית שאותו אדם צריך לקבל, גוגל, שזהו הדרך היחידה להשיג מידע בארץ ובעולם, תמשיך להשתפר בעקבות בעלי האתרים שדואגים לחווית משתמש טובה.
עולם העסקים ועולם המשתמשים.
בעולם הדיגיטלי משתמשים בפרסומות כדי לגרום למערכת השיווק לקדם כל אסטרטגיית מכירה שצריך לעשות. המשמעות היא שחווית משתמש חיובית מאפשרת להציג לאנשים רבים על ידי הצגת תוכן אינפורמטיבי או על ידי מדיניות של קיום דיאלוג ויזואלי יעיל ופרודוקטיבי. כדי ליצור אפליקציה מוצלחת, המטרה קודם צריכה להיות איך לוודא שלמשתמש יש חוויה טובה ויקבל את המידע החשוב ביותר בצורה המהירה ביותר.
לפי הנחיות גוגל, מהם הכללים החשובים ביותר לחוויית משתמש טובה?
במהלך שנת 2021 חל שינוי גדול בעולם ה-SEO. כתוצאה מכך, אתרים שלא היו להם חווית משתמש טובה ירדו לעמוד 4-6 והם הפסידו הרבה כסף כתוצאה מכך. היו גם אתרים שעלו למעלה והיו בעמודים הראשונים של גוגל רק בגלל הסיבה שיש להם חווית משתמש טובה או נגישות יותר מתקדמת של UI UX, וגם בגלל הסיבה שהם היו מהירים כי נתנו את המידע החשוב ביותר לגולשים בצורה אמינה.
איך גוגל מוודאת שהמשתמשים שלה מרוצים?
93% מהישראלים הולכים לגוגל לפחות פעם ביום, וגוגל רוצה להיות רלוונטית גם לאנשים מכל העולם. עבור בעלי עסקים, גוגל אינה פלטפורמה חינמית. רוב העסקים כיום משתמשים בגוגל כדי להשיג יותר לקוחות על ידי פרסום בתוצאות הראשונות או שיתוף תוכן שעובד עם גוגל כמה פעמים בשבוע. כתוצאה מכך, גוגל רוצה להיות הכי שימושית לגולשים שלה, שימשיכו להשתמש בה בתור מנוע החיפוש הטוב בעולם. לגוגל יש הרבה מתחרים, ולכן הרלוונטיות של האסטרטגיה העסקית שלה חשובה מאוד לחברה עצמה.
מדידת נתונים בחוויית גוגל
על כל הגולשים המשתמשים במנוע החיפוש של גוגל עוקבים אוטומטית אחר כל פעולותיהם באתרים שבהם הם מבקרים. כאשר אדם עוזב במהירות אתר, זה אומר אוטומטית לגוגל שאין מספיק חווית משתמש נעימה, כלומר האתר אינו רלוונטי לשאלה שהאדם שואל את מנוע החיפוש גוגל, ולכן הוא לא מופיע תוצאות.
כשמדובר ב-UI ו-UX, מהי נטישת אינטרנט?
מכיוון שהאתר מאוד איטי ולא נוח לגולש באינטרנט, הגולש לא יראה את זה בעין טובה שהוא צריך לחכות למידע או להמשיך לחפש את מה שהוא צריך באתר ולכן הוא עוזב את האתר במהירות. קשה לפעמים לגולשים למצוא את המידע באתר מכיוון שמפרסמים שמים אותו במקומות שקשה למצוא אותם. זה מקשה על השימוש ב-UI UX, כך שהגולשים הולכים למקומות אחרים.
איך לומדים באינטרנט דרך זום?
בישראל ובעולם היה נפוץ מאוד לדבר על עבודה בבית בתקופת הקורונה, וזו הסיבה שאנשים רבים החליפו את המשרד הפיזי שלהם במשרד אינטרנטי בביתם. כתוצאה מכך, העולם בתקופת הקורונה המשיך לעבוד. אנו מלמדים הדרכות בתקשורת חזותית ועיצוב מעל 15 שנה.
איך לומדים דרך האינטרנט?
כאשר אתה לומד באינטרנט עיצוב גרפי או בניית חווית משתמש באפליקציות אחד על אחד בצורה פרטנית, המורה שלך יכול לראות את המסך שלך דרך מערכת הפעלה זום או כל תוכנה אחרת המאפשרת קישור בין מסכים. המטרה העיקרית של כל שיעור פרטי מקוון היא לתת לתלמיד את כל הכלים הדרושים לו כדי לקבל את כל החומר שהוא צריך כדי להפוך למעצב גרפי טוב.
לעצב למותג או סטרטאפ ממשק המשתמש UX דרך לימודים אונליין
אנשים שלומדים אונליין מהבית בצורה פרטנית בהחלט לומדים בצורה מקצועית יותר כי הם המרכז. במהלך השיעור, המורה מספר על דרכים שונות להמשיך את התוכן הוויזואלי בפיתוח בכל עיצוב אפליקציה או בניית אתרים. לאחר שהמורה מסיים את ההסברים, התלמיד צריך לתרגל את החומר כדי להראות שהוא יודע מה למד.
כל מערכת הפעלה מוצגת בממשק המשתמש.
לפי גוגל, הם יודעים לעקוב אחר כל מערכת הפעלה. כתוצאה מכך, אחת המטרות של חווית המשתמש היא לעקוב אחר כל הפעולות והפונקציות החשובות שאנשים ישתמשו בהן הכי מהר. אין ספק שהאתר יעלה בגוגל כל עוד המשתמש יוכל לגשת לכל פונקציות האתר בצורה מקסימלית ואופטימלית. המטרה של גוגל היא לגרום למשתמש להיות מאושר ככל האפשר על ידי מתן המידע הנכון בכל מצב.
ללמוד על חווית משתמש ועיצוב אתרים?
האם מישהו יכול ללמוד על חווית משתמש ועיצוב אתרים בלי רקע בעיצוב? התשובה היא לא. אם אתה רוצה לעבוד בעולם של עיצוב אתרים ואפליקציות, אתה צריך להיות בעל כישורי עיצוב גרפי טובים מאוד וחוש טוב לטיפוגרפיה כדי שהקומפוזיציות שלך יהיו בכמות המשקל הנכונה. ב-UI UX ישנם תהליכים פסיכולוגיים שמעצבים עובדים עליהם זמן רב כדי שהאפליקציה תיראה נכונה ונעימה לאנשים שמשתמשים בה.
יש הרבה דברים שאתה יכול לעשות ב-XD.
הדברים העיקריים שהמעצב הגרפי יעשה הם להשתמש בתוכנת XD כדי לבנות אפליקציות, ללמוד איך לעצב אתר בוורדפרס, ולהכיל את חווית המשתמש עם חלקים שעובדים יחד ודמות ממשק משתמש הגיוני. אלמנטור ישמש כדי ליצור את התחושה הכללית של אתר וורדפרס. כאן מתבצע כל תהליך ה-UX, המתחשב בכל אורכו ורוחב האתר, כדי לגרום למשתמש ליהנות מהתוכן.
כך מתבצעת העבודה בוורדפרס.
העבודה על האתר מלמדת שמערכת וורדפרס יעילה מאוד וקלה לשימוש. זה מקל על המעצב הגרפי לחשוב איך המשתמש צריך לנוע ולפעול באתר. אנשים שמשתמשים ב- Elementor לבניית אתרים מוצאים את הממשק קל מאוד לשימוש, ואפשר להוסיף גרפיקה שנעשתה בפוטושופ או אילוסטרייטור כדי שהאתר ייראה טוב יותר ויהיה לו נושא אסתטי טוב יותר.
מכיוון שמערכת ההפעלה וורדפרס כל כך חשובה היום בעולם גוגל, חשוב לדעת למה היא כל כך חשובה.
כל עוד אתה בונה אתר במערכת ההפעלה וורדפרס, גוגל תמיד יכול לראות אותו. הסיבה לכך היא שהיא נקראת מערכת הפעלה בקוד פתוח. למשל, לגוגל נוח יותר עם קוד פתוח מכיוון שהיא יודעת שמערכת וורדפרס עובדת עם כל המידע שגוגל מכתיב בשוק האינטרנט.
אתר שנראה טוב גורם לגולש להרגיש טוב.
אנשים שגולשים באינטרנט וקונים דברים נקראים "קהלי יעד" במונחים מקצועיים. מעצבים גרפיים לומדים להעביר שפה וויזואלית לאנשים אלו החשובים למותג בכללותו, ולכן הם מקדישים תשומת לב רבה לאסתטיקה בעיצוב אתרים. אם התלמיד לא יודע איך לעצב תהליך של מיתוג או איך לכתוב מודעה שיווקית טובה, לא ניתן ללמד אותו חווית משתמש או בניית אתרים. הלקוחות של היום רוצים שהכל יהיה במקום אחד, מה שאומר שגם המעצב הגרפי וגם מעצב האתר או האפליקציה צריכים להיות באותו מקום. בשנים האחרונות, הXD הקל על מעצבים גרפיים ללמוד את כל התקשורת החזותית שעולם המכירות והשיווק באינטרנט צריך.
בתוכנת XD ניתן ליצור יישומים.
בשנים האחרונות, אדובי יצרה תוכנת XD שיכולה לשמש מעצבים גרפיים. זה הוביל לשותפויות עם חברות היי-טק רבות. כיום יש את כל הפתרונות הדיגיטליים של אדובי במקום אחד, עליך ליצור פלטפורמות דיגיטליות לשיווק ולוודא שאנשים יכולים למצוא את המודעות שלך דרך מנוע החיפוש. העבודה על ממשק המשתמש ה-UX בשילוב עיצוב גרפי יכיל תכנים כגון איך לעבור בין עמודים עם כל סוגי הוויזואליה השונים שבהם נעשה שימוש.
תוכנת XD עובדת היטב עם תוכנות פוטושופ ואילוסטרייטור, וניתן להוסיף את כל הסגנונות הוויזואליים שאנו רוצים להציג באפליקציה תוך כדי מעבר בין עמודים. אנו יכולים להשתמש בצבעים שמושכים את המשתמש כדי לגרום לאפליקציה להיראות עקבית ולהקל על המשתמש לעבור מעמוד אחד לאחר. לא משנה עד כמה תוכנת העיצוב טובה, כל עוד המשתמש ימצא אותה שימושית, המעצב יוכל לעמוד ביעד שלו לתיק העבודות שלו.
XD היא תוכנה וקטורית לחלוטין.
אם אתה מפרמט את הקבצים שלך בתוכנה הם יהיו מעוצבים כך שיש להם משקל קטן מאוד, מה שמקל על אנשים להשתמש בממשק המשתמש. מעצב תוכנה XD נותן קודי תכנות למפתח תוכנה או מהנדס מחשבים כדי שיוכלו לבצע את כל השינויים עם גוגל ואפל. שיהיה ניתן להוריד את האפליקציה, משתמשים יוכלו לעשות זאת רק דרך חנות מקוונת. המשמעות היא שהמעצב הגרפי צריך לחשוב על המותג כך שהצרכים העיקריים של כל אפליקציה בממשק המשתמש יתאימו לקבוצת האנשים שתשתמש בה.
פוסטים חזותיים
פוסטים חזותיים בכל אפליקציה הם חלק חשוב בכל תהליך כשאתה מסתכל על דברים באינטרנט. על המעצב הגרפי להשתמש בכל הכללים שלמד במסלול המעצב הגרפי הראשון כדי ליצור את כל המניפולציות השיווקיות באמצעות טיפוגרפיות מתאימות.
צריך להיות תוכן טוב לאנשים שיוכלו לקרוא את הכתוב באפליקציה
כי כל עוד התוכן מספיק טוב לקריאה בסמארטפון, אין ספק שהאפליקציות יגיעו מאוד מאוד רחוק. אנשים שגולשים באינטרנט בימינו הם מאוד חכמים, הם יכולים לדעת מיד אם אפליקציה נראית מקצועית, או אם האתר קל לשימוש. אין ספק שכל אדם שגולש כבר היה בהרבה אתרים ויכול לדעת מיד אם זה מקום טוב עבורו להיות בו.
אפליקציה צריכה להיות מהנה לשימוש.
אפליקציה צריכה להיות אינטראקטיבית בכל המסכים עם אלמנטים חזותיים וצבעים שיגרמו לאנשים לחשוב מה הם רוצים לעשות. במערכת ההפעלה אקסדי אפשר לראות שיש הרבה דפים שונים שמרכיבים כל אפליקציה וניתן לראות איך היא תיראה לפני שהיא תעלה לאינטרנט. אדובי מאפשרת לקבל קישור לאחר העבודה כדי שתוכלו לראות את האפליקציה לפני שליחתה למהנדס מחשבים או מפתח תוכנה, שזמנו בהייטק יקר מאוד. זה חוסך הרבה זמן כדי לקבל משוב בונה מהלקוחות או מהאנשים שעובדים איתך על הפרויקט, וזה חשוב. מכיוון שאדובי דאגה לכל הדברים הקטנים שיקלו על העבודה על האפליקציה, מה שגרם לתוכנת XD להיות מונגשת ולפופולרית מאוד.
ניגודיות בצבעים וברכיבים המעבירים מידע\במסכי טלפון
ניגודיות במסכי טלפון בקרב משתמשים שצריכים לפעול בניווט בצורה מסוימת באפליקציה צריכה להיות בהתאם לתכני ולכן ניגודיות במסכי טלפון חשובה מאוד בעת יצירת ממשק משתמש ו-UX גם בצבעוניות וגם בקבלת מידע. לכן על המעצב הגרפי ליצור סימולציות רבות עד לקבלת ממשק המשתמש הנכון. אנשים שעובדים על האפליקציה מתוך מחשבה על המותג הם אלה שמוודאים שהיא מתבצעת נכון.
בניית אתר או אפליקציה
אם יש נושא בשיעור שאינו ברור, המורה יעבור שוב על הכל עד שהחומר יובן הרמטית לסטודנט. בסוף כל שיעור ניתנים שיעורי בית ומטלות. אלה עוזרים לתלמיד להרכיב את כל השלבים הנכונים בבניית אפליקציות ואתרי אינטרנט. אם התלמיד יזדקק לעזרה מחוץ לשעות הלימודים כדי לנהל את תיק העבודות שלו הוא רשאי לפנות בכל שלב למורה כדי לקבל פידבק מקצועי.
בית הספר יכול לעזור לך למצוא את הלקוחות הראשונים שלך.
לבית הספר יש קבוצה מעל 12 שנים בפייסבוק המאפשרת לך למצוא את הלקוחות הראשונים שלך. אנשים שעובדים בחברות הייטק ומשרדי פרסום רוצים אותך. אתה יכול להתחבר אליהם בזמן שאתה עדיין בבית הספר. אנשים שמצטרפים לקבוצה זו בטוח יקבלו את הלקוחות הראשונים שלהם בין אם הם עובדים מהבית לבד או יתבקשו לראיונות עבודה.
מדוע תיק עבודות כל כך חשוב היום בעולם העיצוב הגרפי?
המטרה העיקרית שלו היא להראות מה אתה יודע ואיך הצד הוויזואלי עובד. הפורטפוליו אמור להראות כמה אפליקציות ואתרים יצרתם כדי שאנשים יוכלו לראות שאתם יודעים לעבוד עם מערכות מסובכות בצורה טובה מאוד.
ניתן לדעת בשניות בודדות ומיד אם מעצב דיגיטלי טוב או לא.
כל מי שמסתכל על תיק העבודות של בוגר מסלול תקשורת חזותית יכול לדעת מיד אם הוא מעצב דיגיטלי טוב או לא. כיום, ללקוחות וחברות היי-טק, וגם למשרדי פרסום דיגיטליים, לא אכפת מתעודות או תואר ראשון. הכישורים שאתה אומר שיש לך הם אלה שמראים שאתה יודע לעצב ושאתה מבין את השפה העיצובית. הוכחה שלמדת במקום מסודר היא לא זו שתאפשר לך להתקבל לעבודה.
תחום חווית המשתמש מבוקש במיוחד כי הדור הצעיר מקבל את המידע שלו רק מפלטפורמות ורשתות חברתיות
תחום חווית המשתמש ועיצוב אתרים הולך להיות מבוקש עוד הרבה זמן כי הדור הצעיר מקבל את המידע שלו רק מפלטפורמות ורשתות חברתיות או מנועי חיפוש כמו גוגל ששולחות מידע כל יום, תחום זה הולך להיות מבוקש ותפקידי המעצבים גרפיים ימשיכו להיות בהייטק. מכיוון שתקופת הקורונה פתחה אפיקים תעסוקתיים מחדש, התקשורת בין אנשים הפכה חשובה מאוד ומהירה מאוד מה שגרם לטכנולוגיה להקדים את עצמה בשנים רבות.
לעבוד בתעשייה ולהרוויח כסף רב בחוויית המשתמש של UI UX.
מי שרוצה לעבוד בתעשייה ולהרוויח כסף בהחלט יוכל להגיע לכך כל עוד ישלוט גם בעולם העיצוב גרפי וגם בתקשורת חזותית, אין ספק שתחום חווית המשתמש UI UX הולך להיות תחום גדול יותר כי הכל עובר לדיגיטל היום. תוכלו לדבר עוד היום עם יועצי הלימודים כיצד גם אתם יכולים ללמוד מהבית את התחום המבוקש ביותר. צפייה נעימה.