איך נראה לוגו

איך נראה לוגו ומה הולך להיות ב2020 טרנדים חדשים מעולם העיצוב הגרפי

רוצים לדעת איך נראה לוגו ואת הטרנדים החדשים בעולם העיצוב הגרפי לקראת שנת 2020? איך בונים לוגו בצורה מקצועית ואיזה תוכנה אחראית על הכנת הלוגו? הכנו במיוחד בשבילכם טיפים מקצועיים על עולם העיצוב הגרפי ושיעורי יוטיוב שמסבירים בשפה העברית איך מעצבים גרפיקה נכונה תוך שמירה על טרנדים חדשים והקפדה על מיתוג נכון.  הסרטונים בעמוד זה מתאימים גם למעצבים גרפיים שרוצים להתעדכן בחוקים החדשים של עיצובי לוגו ושיפור יכולות העיצוב שלהם לתיק עבודות בעיצוב גרפי.

בשנה האחרונה נוכל לראות מהפך בסגנונות הכנת לוגואים והקווים המובילים בתחום העיצוב נעשים יותר מינימליסטיים כדי להעביר את המסר בצורה הכי נכונה. תהליך חשיבה ובניית הלוגו זה עיצוב גרפי מתמשך הנבנה מספר חודשים עד להחלטה הסופית על איזה לוגו להשתמש. צריכים לשקול בכובד את סגנון העיצוב ובניית המותג. הלוגו זה הדבר הראשון שמתחילים לעצב ברגע שבונים עסק כי עליו נבנה כל התחומים האחרים כגון סגנון עיצוב הפנים של העסק ועוד תחומים נוספים, לוגו לא מחליפים כל תקופה וצריכים להתמודד עם סגנון העיצוב מספר שנים קדימה. בכתבה תוכלו לקבל טיפים מקצועיים על עולם העיצוב הגרפי והתקשורת החזותית יחדיו.

הצלחת הלוגו תלויה בשיתוף פעולה המלא בין בעלי העסק למעצבים הגרפיים

ההצלחה בעיצוב לוגו מוצלח זה הכימיה בין המעצבים הגרפיים לבעלי העסקים. במידה ויש שיתוף פעולה הולם ובריא המעצב הגרפי יצטרך להבין לעומק על מה העסק עובד רק אז אפשר להתחיל בבניית האלמנטים הוויזואליים ושימוש בצבעים. על המעצבים הגרפיים להבין את כל תהליכי העסק על ידי קריאת כתבות ומאמרים על התחום שאליו הם צריכים לעצב. בעלי העסקים צריכים לתת את כל המידע האפשרי על העסק כדי שהמעצבים הגרפיים ישיקו את העיצוב באלמנטים ואביזרים המתאימים לטכניקות והגדרת המותג בצורה נכונה.

שיתוף פעולה מקצועי וכנה בין המעצבים לבעלי העסקים

ככל שיש שיתוף פעולה מסונכרן בין המעצבים לבעלי העסקים הלוגו ישדר את המותג בצורה יוקרתית ומקצועית. המחירים של לוגואים משתנים בהתאם למקצועיות ולזמן המקצועי של המעצבים הגרפיים, מעצבים גרפיים לא אמורים להבין את כל התחומים העסקיים בעולם. לכן מוצר שהם לא מחוברים אליו או לסירוגין לא מבינים על מה מדבר ישפיע על סגנון העיצוב. מומלץ תחילה בהחלט  להבין מי קהל היעד שלכם ואיזה צבעים ידברו לקהל היעד בצורה הנכונה היא הכלה של קהל היעד לנושא הלוגו שיגרום למותג להראות טוב ולא יעשה את הפעולה ההפוכה.

תוכנה גרפית להכנת לוגואים אילוסטרייטור

תוכנה גרפית להכנת לוגואים אילוסטרייטור

תוכנה גרפית להכנת לוגואים אילוסטרייטור

תוכנת הגרפיקה השימושית ביותר בקרב מעצבים גרפיים וגרפיקאים להכנת לוגואים נקראת תוכנת אילוסטרייטור. תוכנת אילוסטרייטור פותחה על ידי חברת אדובי ונותנת את כל הפתרונות היצירתיים לעבודה בצורות וקווים. לתוכנת אילוסטרייטור כלים רבים ליצירת מניפולציות על הקווים. באמצעות התוכנה תוכלו לבצע מעברי צבעים תוך ביצוע טרנספורמציות ועיבוי הקו לכל מקום. בתוכנה קיימות מברשות עיטוריות שמאפשרות מניפולציה לכיתוב ועוד אינספור כלים שרק תוכנת אילוסטרייטור מסוגלת לבצע ישירות כדי שהלוגו יראה מקצועי ונקי. תוכלו לראות בעמוד מספר דוגמאות על יכולות תוכנת אילוסטרייטור שנעשו על ידי מעצבים גרפיים כדי להמחיש לכם את יכולות התוכנה. התוכנה היא תוכנת גרפיקה וקטורית שמאפשרת להגדיל או להקטין את הגרפיקה ללא שום פגיעה באיכות האלמנט הוויזואלי. גרפיקה וקטורית נחשבת לגרפיקה המומלצת ביותר בקרב מעצבים גרפים בתעשייה היות והתחשיב שלה הוא מילוי אזור של צבע ללא נקודות מה שמאפשר מתיחת הצורה לכל גודל לעומת תוכנות אחרות.

למה לא מבצעים עיצוב לוגו בתוכנת הפוטושופ

תוכנת פוטושופ היא תוכנה שמבוססת פיקסלים. התחשיב שלה היא כמות נקודות מידע ביחידת שטח כלומר במידה ואתם מגדילים את אזור העבודה שלכם בפוטושופ כמות הנקודות נשארת אותו דבר מה שגורם לפיקסול ולגירעון הגרפיקה, ברגע שמגדילים לוגו שנעשה בפוטושופ או מקטינים אותו לממדים מאוד מינורים זה יוצר מריחה של הגרפיקה וחוסר ראות טובה. בעת תהליך בניית לוגו עלינו לקחת את כל המשקלים בעיצוב כדי לגרום ללוגו להראות יוקרתי ולשמור על השם של המותג. פוטושופ היא תוכנה לעיבוד גרפי של תמונות ולא יותר מזה נוכל לקחת אלמנטים שנעשו בפוטושופ ולהכניס אותם לתוכנת אילוסטרייטור להמשך עבודה.

בניית תהליך המיתוג – החשיבה

בניית תהליך מיתוג הלוגו מתחיל קודם כל בהבנת קהל היעד שלנו. תחילה נבין למי אנחנו מעצבים ורק לאחר מכן נתחיל בתהליך החשיבה הרחב של איזה צבעים משתמשים לקהל היעד הזה. האם קהל היעד הוא צעיר שצריך צבעים נועזים יותר או קהל מבוגר יותר שמרני אבל לא רק. לנושא הלוגו יש משקל מאוד חשוב, צבעים כהים לרוב ילכו לכיוון של ביטחון וכסף וצבעים רכים יותר ונועזים ידברו על תעוזה כל הנושאים הללו צריכים לתת להם משקל מאוד חשוב בעת בניית תהליך המיתוג כי לאחר מכן רוב הנושאים הללו ישפיעו על העסק להמשך סגנונות העיצוב כמו איך יראה המקום וכל הניירת שמתווספת לנושא זה.

שיתוף הפעולה בין המעצבים ובעלי העסקים הוא גורם מכריע בהצלחה של עיצוב הלוגו. מעצבים גרפיים נחשפים לאינספור תחומים ולא תמיד הם שולטים בכל התחומים שאותם הם צריכים לעצב. הבנת קהלי היעד ושימוש בצבעים נכונים הוא גורם מכריע כי במידה ומעצבים  את הלוגו בצבעים לא נכונים יוכלו המעצבים הגרפיים לעשות נזק בלתי הפיך בתהליך בניית לוגו.

הסיבה לקווים הנקיים הנדרשת היא כדי לגרום לצופים בלוגו לזכור אתכם בתור הסמל בכל פלטפורמה אפשרית. עם מספר אלמנטים נמוך בעיצוב הלוגו קהל היעד שלכם יוכל לזכור אותו לכל אורך הזמן. לוגו זה נושא שמחליפים תוך 5-6 שנים כך שצריכים לחשוב ולא להחליט מהר לפני שבוחרים את הצורה הסופית של הלוגו. אסור להשתמש ביותר מידי גופנים בגלל שזה יוזיל את סגנון העיצוב ויגרום לבלבול העין. עליכם להבין שככל שהלוגו שלכם יהיה קליט ללא אלמנטים רבים ונקי הוא יעשה לכם נפלאות במיתוג של העסק בסופו של דבר. אם קהל היעד שלכם הוא גם צעיר וגם מבוגר עליכם להשתמש בצבעים כהים כמו כחול ושחור כדי לקלוע לשני קהלי היעד יחדיו.

סגנונות לוגואים צריכים להיות מינימליסטים מאוד כגון טקסט בלבד שהוא שם של החברה תוך מניפולציה על סגנון הכיתוב עד ליצירת צורות ושימוש בקווים למרחב. היום הטרנדים החדשים לקראת שנת 2020 הם קווים נקיים מאוד כדי ליצור תחושה של יוקרתיות ורשמיות המותג.

עיצוב לוגו

הכנסת איור גרפי בתוך הלוגו

קומפוזיציה וסידור האלמנטים הוויזואליים בצורה נכונה – תהליך פיזור הגרפיקה בלוגו

בעת יצירת הלוגו מתחיל תהליך המניפולציה הגרפית בשימוש אלמנטים ויזואליים למיקוד. כל צבע בלוגו יעביר את המסר דרך יצירת צורה ומשיכה של קווים. הצבעים שידברו על ביטחון בעסק יושפעו ברמה גבוהה יותר מאשר מסרים אחרים שאנחנו רוצים למסור בלוגו. לוגו הוא סמל שמעביר את הכוונות של בעלי העסקים לקהל היעד ויש לקחת בחשבון איך הקומפוזיציה הגרפית של הלוגו אמורה להיות. קומפוזיציה גרפית זה סידור של האלמנטים תוך מתן דגש למרווחים בין אלמנט לאלמנט ודגש לאיזה אלמנט לוקח יותר תשומת הלב בעיצוב הלוגו. נצטרך לשמור על מרכוז האלמנטים תוך מתן דגש על יחס בין הצבע ולכמות האלמנטים. אחד החוקים בלוגואים זה לא להשתמש יותר מ3-4 צבעים כדי ליצור את האחידות של המיתוג.

מעברי צבעים בלוגו מכהה לבהיר

נוכל לראות 2 לוגואים  מפורסמים של גוגל ופייסבוק שאפשר ללמוד מהם המון. בלוגואים הללו אין מעבר צבעים והצבעים שאתם רואים בתוך הלוגו הם בצבע מלא לחלוטין. שימוש במעברי צבעים בתוך לוגו לא מומלץ כי נוצר טונים שונים של כל צבע. (טון = גוונים בשפה המקצועית) טון יוצר תחושה אחרת לכל בנאדם. עלינו להבין שאנחנו מעצבים את הלוגו  לא רק עצמנו אלה לקהל היעד שלנו בכדי ליצור את תחושת השייכות. מה שאתם חושבים לא תמיד קהל היעד שלכם חושב אותו הדבר לכן מומלץ להשתמש בצבע נקי שיעביר את המסר בצורה יותר חזקה. לפני שאתם סוגרים את נושא עיצוב הלוגו מומלץ להתייעץ עם אנשים רבים שלא מבינים את עולם העיצוב כדי לשאול אותם כיצד הם מרגישים כשהם צופים בלוגו ואם הוא נראה מקצועי ומעביר את המסר בדיוק.

מעברי צבעים בלוגו מכהה לבהיר

קורס עיצוב גרפי לתעודה מקצועית

במסגרת מסלול לימודי עיצוב גרפי מקצועיים המעצבים הגרפים עורכים הדמיות לכל אורך תקופת הלימודים שלהם. בהכנת הדמיות דיגיטליות מבצעים סנכרון בין מה שהלקוחות רוצים והתאמה לקהלי היעד. התוכנות הנלמדות בלימודי עיצוב גרפי פוטושופ, אילוסטרייטור ואינדיזיין לכל תוכנה יש תפקיד אחר בקריירת המעצבים הגרפיים. המעצבים עושים אינספור עבודות כדי לפתח את היצירתיות והכישרון העיצובי לכל אורך הלימודים. בסיום הלימודים הסטודנטים מסיימים עם תיק עבודות ותעודה מקצועית. תעודות כבר לא פותחות דלתות בתחום הזה ומה שמסתכלים לקוחות ומעסיקים זה אך ורק איך תיק עבודות נראה. תיק עבודות צריך להראות ייחודי ולא דומה לאף אחד כדי להראות את הכישרון האישי. לניסיון של המעצבים הגרפיים כבר אין עם משקל ברגע שמחפשים עבודה ודווקא סטודנטים ללא ניסיון יכולים לתרום הרבה יותר כי הם פתוחים ומביאים רעיונות חדשים לתעשייה תוך הכתבת טרנדים חדשים לעולם העיצוב הגרפי.

פיתוח היצירתיות והכישרון העיצובי בתהליך מיתוג לעסקים

אף אחד לא מגיע עם כישרון עיצובי ופיתוח היצירתיות נעשה לכל תקופת הלימודים. ככל שהמעצבים הגרפיים מבצעים יותר עבודות הם מקבלים גם ניסיון בעבודה מהירה בתוכנות גרפיות וגם מפתחים את הכישרון העיצובי. כיום עיצוב לוגו הוא לאו דווקא לעסקים חדשים ונוכל לראות גם עסקים ישנים בתעשייה שמרעננים את המותג מחדש.  במיתוג מחדש תהליכים כאלה יכולים לקחת מספר חודשים כי יש לפעמים חוסר סנכרון בין שהמעצבים רוצים לקיבעון למה שקורה בפועל. דוגמה לחברה פופולרית שעשתה מיתוג מחדש ושינוי מאוד מסיבי של חברת הוט בשנה האחרונה שהחליפה את כל  סוג מיתוג שלה למיתוג חדש וצעיר יותר. תהליכי בניית מיתוג מחדש הם תהליכים נפוצים מאוד ומקובלים בתעשייה כל מספר שנים כדי להתאים את סגנון המיתוג לטרנדים החדשים המובילים בתעשייה.

מיתוג לעסקים

ללמוד אונליין להיות מעצבים גרפיים וגרפיקאים מקצועיים

בית הספר סולו מעביר קורסים והדרכות מקצועיות וכל זה מהבית אונליין דרך למידה אישית ופרטית אחד על אחד. בית הספר מספק לסטודנט תוכנת חיבור שמאפשרת למורה האישי להזיז את העכבר בתוכנות הגרפיות. השיחה בין המורה לסטודנט מתבצעת דרך מיקרופון ואזניות מה שמאפשר יחס אישי וקבלת תחושת ביטחון לכל אורך השיעור. השיעור מתבצע דרך הסברים של המורה על נושאים מסוימים בתוכנות העיצוב הגרפי, לאחר ההסבר של המורה הסטודנט צריך להראות כיצד הוא מבין את הנושא על ידי ביצוע של תרגילים מקצועיים לפיתוח היצירתיות והכישרון העיצובי. במידה ויש נושא שהוא לא ברור המורה יסביר שוב עד להבנה מלאה של כל תהליכי העיצוב. לימודים אונליין בצורה אישית ופרטית יוצרים נוחות מקסימלית שמאפשרת לכל אחד ללמוד ללא תלות במקום המגורים. תוכלו ליצור איתנו קשר עוד היום ולקבל פרטים כיצד גם אתם יכולים ללמוד את תחום העיצוב הגרפי ותקשורת חזותית אחד על אחד אונליין בהדרכה אישית ופרטית. עד אז אנחנו מזמינים אתכם לצפות בסרטונים – בשיעורי יוטיוב חינם שהכנו במיוחד עבורכם צפייה מהנה 🙂

דוגמאות

2019-10-11T07:53:44+03:00