5 טיפים כיצד לבחור צבעים ללוגו – גורם מכריע בהצלחה במיתוג ב2020

מיתוג לעסקים – איזה צבע כדאי לבחור לעסק

רוצים לדעת איזה צבע לבחור ללוגו? מה הוא קהל היעד והחשיבות לבחירה של צבע? מה הכי נכון לכם מבחינה עסקית במיתוג לעסקים? בכתבה תקבלו אינספור פרמטרים חשובים רגע אחד לפני שבוחרים צבע. בחירת צבעים ללוגואים זה אחד הנושאים הכי חשובים למיתוג עסקים. צבע הלוגו ילווה את בעלי העסקים בכל פלטפורמה אחרת  החל מעיצוב הפנים של בית העסק ועד הקונספט העיצובי של אתר האינטרנט. אם אתם רוצים לקבל טיפים מקצועיים לאיזה צבע מומלץ לבחור ללוגו בכתבה תוכל לקבל טיפים רחבים על עולם הצבעים שיתרום לכם להבין מה הכי נכון לעסק שלכם.

לקבוע את סגנון העיצוב הגרפי האחריות של בעל העסק

האם האחריות של בעל העסק לבחור את הצבע? האם המעצב הגרפי הוא זה שצריך לקבוע את הקונספט העיצובי? לשאלות האלה יש מספר תשובות היות ובעל העסק יודע מה הכי טוב בשבילו אבל המעצבים הגרפיים הם אלה שצריכים להכתיב את השפה העיצובית כי הם למדו מה כל צבע אומר וכיצד זה משפיע על האנשים. לכל צבע יש משמעות ובפסיכולוגיות הצבעים מוסבר מכל צבע אומר, לכן לפני שקובעים את הקונספט העיצובי צריך להבין מיהו קהל היעד שלנו. רק לאחר הבנה של קהל היעד שלנו נוכל לקבוע מה הכי נכון לשדר וכיצד לשדר את זה בצורה ויזואלית כדי לעשות את הפעולה הנכונה לגרום למכירות לעסק או למטה את החברה.

קהל היעד לעסק – התאמה מלאה של הצבע לנושא

צריכים להתייחס לקהל היעד כפרמטר מאוד חשוב לבחירה של צבע ללוגו. האם קהל היעד הוא ישיר, או קהל היעד שלכם הוא עקיף. קהל יעד עקיף הוא קהל שמשתמש במוצר אבל לא זה שקונה אותו, זה לא משנה עד כמה הלוגו שלכם יראה טוב אם הצבעים לא ידברו את השפה שקהל היעד צריך לקבל המיתוג לא יעבוד נכון ולא ייתן את התוצאה שאותה אתם צריכים. לפני שמתחילים לעצב לוגו עליכם לעשות סקר שוק ולהבין כיצד הצבעים שאתם מעבירים ללקוחות שלכם באמת יעשו את העבודה מה שיצביע על מיתוג וזהות העסק שלכם בצורה נכונה.

  • צבעים גורמים לאנשים לחשוב, צבעים גורמים לאנשים להבין מול מי הם עומדים. בתקציר בפסקה הבאה תוכל לקבל פרטים על עולם הצבעים וכיצד הם משנים את המחשבה בתת המודע. בלימודי עיצוב גרפי משחק הצבעים יש לו פרמטר מאוד חשוב להצלחת מיתוג גרפי ובניית זהות לעסקים. מעצבים לומדים כיצד להרגיש את הצבע תוך שימוש בטכניקות מקצועיות בהתאמה לקהל היעד בחלק בלתי נפרד מלקיחת אחריות לבניית זהות לעסקים.

תקציר פסיכולוגית הצבעים

אסור שיהיה מעברי צבעים וצריכים שהצבעים יהיו נקיים פרופר

תקציר פסיכולוגית הצבעים ב2019

לכל צבע יש משמעות והפסיכולוגיה שעומדת מאחורי הצבעים מדברת על רגש ותחושה מידית שהצופים מקבלים.  מאוד חשוב לחשוב על קהל היעד וכיצד הוא מרגיש ברגע שהוא צופה בצבע ואין דבר כזה צבע נכון או לא נכון לקהל היעד, צריכים לקלוע למטרה לאחר מחשבה וניתוח מעמיק לנושא שאליו אתם מעצבים. לכל צבע יש את ההיסטוריה שלו ולכל צבע יש את המסר שהוא מעביר לאנשים שרואים את זה. שילובי הצבעים הם לא פחות חשובים כי לפעמים צבע אחד עושה עבודה יותר טובה מאשר מספר צבעים בלוגו.

  • צבע אדום – מדבר על תשוקה ורגשות עזים כמו אהבה ומצד שני הוא מסמל גם סכנה וכוח לעסקים צבע אדום מעורר מאוד ומדבר גם על משיכה. כשרוצים להצביע על תעוזה ודרמטיות צבע אדום בהחלט יהיה צבע נלהב לשימוש בעבודה.
  • צבע הכתום –  דומה מאוד לצבע אדום רק בצורה שונה הצבע כתום מדבר על התרגשות וחמימות כמו התלהבות ורגש מוחצן. צבע כתום הוא צבע שמשדר שמחה ותעוזה והשקפות חיוביות על נושאים שונים. צבע כתום מתאים גם לאוכל והוא מעורר תיאבון. צבע כתום לא מתאים לחברות מסחריות לקהל מבוגר כי לרוב צבע זה מדבר על פינוק ופחות יומרה.
  • צבע צהוב  – הוא ממשפחת הכתומים הוא מדבר על אופטימיות וצבע שהוא משכנע מאוד לקהל צעיר ורענן. צבע צהוב הוא משקף את השמש והוא ממריץ מאוד את המוח ברגע שמתבוננים בו. צבע זה תופס את תשומת הלב ואי אפשר להתעלם ממנו כי הוא הצבעים שממריצים ומדברים על תעוזה.
  • צבע ורוד –  הוא צבע שמדבר על הרגש ותשוקה, צבע מאוד נשי ומדבר על שלווה ורוח. צבע הורוד מדבר על אופטימיות מול מציאותיות ולרוב הוא מתאים לקהל נשי או לילדים, צבע ילדותי שיתאים לגיל הרך.
  • הצבע הכחול מזכיר את השמיים ומדבר על שלווה ורוגע במקביל הוא צבע פופולרי מאוד שמשדר ביטחון ונאמנות. לרוב צבע זה יתאים לחברות טכנולוגיות, בנקים וחברות ביטוח. צבע כחול לא יתאים לסגנון עיצוב של אוכל כי הוא מדכא תיאבון.
  • צבע ירוק –  מדבר על צמיחה ובריאות, התחדשות ומרץ. צבע ירוק מדבר על טבע ושגשוג ובהחלט הוא משתלב עם צבעים אחרים. גוונים של צבע ירוק משתלבים נהדר עם צבעים אחרים ויתאימו בחברות טכנולוגיות. צבע ירוק חזק לא ישמש לוגואים והוא פחות בשימוש.
  • צבע שחור – הוא אחד הצבעים העוצמתיים ביותר ודומיננטיים שמשדרים כוח. צבע השחור מדבר על מסתוריות ובהחלט שימושי מאוד בכל מה שקשור למיתוג שהנושא הוא כסף. צבע שחור משתלב עם גוונים שונים כצבע דומיננטי ושולט שאמור לאזן את הצבע החלש שנמצא לידו.

בתורת הצבעים יש קרוב לאלף פרשנויות שמדברות על מה כל צבע אומר. בלימודי עיצוב גרפי לומדים את המשמעות לא רק של הצבע עצמו לבד אלא כיצד הוא משתלב עם צבעים אחרים. במקרה הזה בכתבה דיברנו רק על צבע אחד והתורה משתנה ברגע שלוגו מורכב ממספר הצבעים. לשחור וצבע כחול יש משמעות אחרת לעומת צבע צהוב ושחור. שילוב בין צבעים גורם לפסיכולוגיה של הצבע לדבר בשפה אחרת. לכן בעת תהליך בניית לוגו עלינו לפרט מיהו קהל היעד שלנו ואיזה צבעים הם הכי נכונים כדי שזה יעבוד בצורה מקצועית.

מיתוג עסקים

מיתוג עסקים

מיתוג עסקים זה האחריות מאוד גדולה כי לוגו לא מחליפים כל יום. הלוגו צריך לייצג את בעל העסק במדיות החברתיות, פייסבוק, אינסטגרם ועוד, ככל שהלוגו שלנו נחשף לאינספור גולשים ואנשים עלינו לדעת שאנשים שופטים ולא תמיד אומרים לנו בדיוק את מה שהם חושבים. בעת מיתוג העסק עלינו לעבוד מול מעצבי הפנים כדי להתאים את השפה הייצוגית לקונספט העיצובי שמעצבי הפנים בוחרים. ולפעמים יש התנגשות בין בחירת הצבע לבין הקונספט העיצובי שאותו הולכים לעצב את המקום.

  • בעיצוב לוגו אסור שיהיה מעברי צבעים וצריכים שהצבעים יהיו נקיים פרופר. מעברי צבעים בלוגו שוברים את כל הקונספט של תורת הצבעים ומבלבלים את העין. לוגו שמגיע כצבע בהדרגתיות או כמעבר צבעים (בשפה המקצועית נקרא גרדיאנט) מדבר על חולשה ועושה את הפעולה ההפוכה. צבע לוגו שנבחר כצבע מלא solid הוא הצבע הנכון ללוגו כי הוא מצביע על חוזקו של המקום.

תוכנות להכנת לוגואים

לוגואים עושים בתוכנות וקטוריות בלבד כגון תוכנת אילוסטרייטור. לוגו שנעשה בתוכנה וקטורית מאפשר למעצבים גרפיים להגדיל או להקטין את הגרפיקה ללא שום פגיעה באיכות של הלוגו. עליכם לחשוב על כל הפלטפורמות שהלוגו שלכם הולך להיות ולכן לוגו שנעשה על ידי פיקסלים ולא על ידי וקטורים יהיה מאוד חשוף לאיכות בהקטנה או בהגדלה ויראה מאוד גרוע ברגע שמעלים את זה לפייסבוק לדוגמה. התוכנות המומלצות בשוק לעיצוב גרפי זה אילוסטרייטור כתוכנה וקטורית מספר אחת להכנת מניפולציות על קווים וצורות לבניית לוגואים. תוכנת אילוסטרייטור היא מרכזית מאוד בלימודי עיצוב גרפי והיא אחראית על כל תהליכי המיתוג שאתם רואים כיום.

לימודי עיצוב גרפי

בלימודי עיצוב גרפי מעצבים לומדים כיצד להתחבר לעסק שאותו הם מעצבים מכל הבחינות. על המעצבים הגרפיים ללמוד על קהל היעד, מי המתחרים של אותו העסק ועוד. עיצוב לוגו לוקח לפחות שלושה עד חמישה חודשים עד שמגיעים להסכמה עם הלקוח בשלב הסקיצות. לפעמים יש התנגשות בין מה שהמעצבים הגרפיים רוצים לבין מה שהלקוחות רוצים לכן סיעור מוחות הוא דווקא דבר טוב שגורם לשני הצדדים לחשוב על קהל היעד כגורם משפיע בסופו של דבר. על המעצבים הגרפיים להראות שלושה עד ארבעה סגנונות שונים של לוגו ולשלוח את הקבצים פתוחים ללקוחות כקובץ גרפי. קובץ פתוח הוא קובץ שאפשר לעשות בו שינויים ומאפשר למתכנתים או לבית הדפוס להתאים את הגדלים מחדש מבלי לפגוע באיכות. באתר תוכלו לראות בתיק עבודות של מעצבים גרפיים דוגמאות רבות ללוגואים ולקבל אינדיקציה כיצד לוגו צריך להראות בצורה מקצועית ולחזק את כל מה שנאמר בכתבה הזאת.

תוכנות להכנת לוגואים

מה לבקש ממעצבים גרפיים רגע לפני שמתחילים בתהליך העבודה

לפני שמתחילים לעבוד עם מעצבים גרפיים צריכים לבקש תיק עבודות ודוגמאות של בניית זהות עסקית. זה לא משנה אם יש למעצב גרפי ניסיון בתחום או לא כי דווקא חדשנות וחשיבה אחרת יכולה לפעמים לעשות את העבודה הרבה יותר טובה מאשר מעצבים שיש להם את הנורמות המקובעות שאיתם הם רגילים לעבוד. עסק חדש צריך לשבור את הנורמות ולהראות חדשנות מה שלא תמיד מעצבים חושבים.

לתת את הבמה למעצבים הגרפיים

גם אם יש לכם כבר את הסקיצה של איך הלוגו הולך להיראות כדאי לתת גם את הבמה למעצבים שיאפשרו לכם לחוות סגנון אחר וראייה חדשה. לרוב תהליך בחירת הלוגו אורך מספר חודשים ובתקופה הזאת המעצבים צריכים להבין יותר על מה העסק מדבר. יש לשלוח למעצבים גרפים טופס אפיון של לוגו בו אתם מסבירים על מהות העסק בהרחבה כדי לאפשר לכמה שיותר נתונים להגיע למעצבים כדי שהם יקבלו את ההסתכלות מלמעלה על העסק שלכם.

לסיכום כמה מילים על מיתוג של עסק

מיתוג של עסק הוא אחד הנושאים החשובים ביותר של כל עסק מתחיל. זה לא משנה אם אתם עסק קטן ורוצים לרענן את מה שקיים או עסק חדש שרוצה לפרוץ החוצה. לפני שבוחרים את סגנון הלוגו עליכם לעשות סקר שוק מאוד מקיף ולא להקל ראש במה שאומרים לכם. תקראו תורות שונות של תורת הצבעים ותנסו להתחבר אתם בעצמכם לכל צבע שאתם בוחרים. תתייעצו עם קהל היעד שלכם ותהיו פתוחים לקבל ביקורת בונה בכל תהליך העיצוב. לוגו הוא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך המיתוג כי עליו מתבסס שאר הנושאים שהעסק צריך להקמתו.

2019-09-05T13:53:15+03:00