אם אתם חושבים ללמוד תקשורת חזותית אתם לא לבד. יש עוד רבים שרוצים להיכנס לתחום וככל שיעבור הזמן הביקוש רק ילך ויגבר. אך רגע לפני שנדבר על הלימודים, מה הם כוללים ולמה כדאי בכלל ללמוד תקשורת חזותית כדאי שנבין קודם מה היא ומי היא. תקשורת חזותית היא שימוש במלל ותמונה בשביל להעביר מסר כלשהוא. הכוונה בתמונה לא מה שאנו מכירים ויודעים אלא קובץ ויזואלי כלשהוא שלא חייב להיות תמונה רגילה. היכולת לקחת את התמונה או הקובץ הוויזואלי, להוסיף לו מלל ועם שניהם ביחד לרגש, להדהים, לסקרן, ליצור עניין או לגרום לכל דבר אחר, היא התקשורת החזותית. תקשורת חזותית – תקשורת עם אנשים באמצעות משהו ויזואלי.

למי מתאים ללמוד תקשורת חזותית

לכולם. כן ממש, לכולם. זה אומר שאם אתם רגע אחרי השחרור מהצבא ואתם מתלבטים מה ללמוד ואיפה ללמוד, יכול להיות שתקשורת חזותית היא בדיוק מה שאתם מחפשים. יכול להיות שאתם כבר עמוק בשוק העבודה ואתם מחפשים משהו אחר, משהו מעניין יותר ומסקרן יותר, משהו שיגרום לכם להרגיש שאתם משפיעים באמצעותו אז גם לכם תקשורת חזותית מתאימה. יש סיכוי גם שאתם פנסיונרים ואתם מחפשים מה לעשות ואיך להרוויח עוד כסף יחד עם עניין, ועיצוב גרפי שהוא תקשורת חזותית הוא בדיוק מה שיכול להתאים לכם.

למה יש כזה ביקוש למעצבי תקשורת חזותית UX- UI?

אז למה באמת כל כך הרבה אנשים רוצים ללמוד עיצוב גרפי או בשמה השני, תקשורת חזותית? מכיוון שהיום גרפיקה נמצאת מסביבנו בכל מקום. כשאנחנו קמים בבוקר וניגשים למשחת השיניים בשביל להשתמש בה, הציור שיש עליה והלוגו המעוצב של החברה שגורמים לנו להרגיש משהו גם אם הוא בתת מודע, הם עיצוב גרפי. אנחנו ממשיכים לכוס הקפה, זו שקניתן בבית הקפה של הרשת שאתם אוהבים. גם את הלוגו שעל כוס הקפה עיצב מעצב גרפי… אתם פותחים את העיתון של הבוקר בשביל להתעדכן, וכל כולו עיצובים, תמונות ועימוד שאתם אפילו לא מודעים להם. אתם יורדים לרכב ובדרך לוקחים את הפלאייר שמחכה לכם בתיבת הדואר, פלאייר שגם הוא עוצב על ידי מעצב גרפי. ממשיכים בנסיעה ורואים בצד הדרך שלט חוצות ענק של חברת אופנה ידועה…. שנמשיך? עיצוב גרפי או תקשורת חזותית נמצאים כל הזמן סביבנו. זו בדיוק הסיבה שיש כל כך הרבה ביקוש למקצוע הזה וכל כך הרבה עבודה בו, הרי יש כל כך הרבה עסקים שצריכים אותו…

פוטושופ

את פוטושופ אין כמעט מי שלא מכיר היום, יש אומנם תוכנות עיצוב אחרות לנייד או למחשב אבל עם כל הכבוד, אף אחת מהן לא נחשבת למקצועית ולא יכולה להחליף את תוכנת פוטושופ. פוטושופ היא תוכנה מבית חברת אדובי, חברת תוכנות הגרפיקה המובילה בעולם. זו חברה שפיתחה גם תוכנות נוספות והתוכנות הללו מתעדכנות כל שנה עם חידושים ושינויים. פוטושופ היא תוכנת עיבוד תמונות, תוכנה שמתאימה לצלמים וכמובן למעצבים גרפיים. זו תוכנה שניתן לעשות איתה כל כך הרבה, ליצור אין סוף מניפולציות בתמונות שבהן ניתן לעשות שימוש…

תקשורת חזותית
תקשורת חזותית

אילוסטרייטור

אילוסטרייטור היא תוכנה אחות של פוטושופ. גם בה ניתן לעצב תמונות כמו גם אלמנטים אחרים וכמובן, ניתן לצייר באמצעותה. היא מתאימה למעצבים גרפיים, לצלמים, למעצבי אופנה, לאדריכלים ובעצם לכל מי שרוצה לצייר ולעצב באמצעות מחשב. אין ספק שהיא אחת ויחידה והיתרון המרכזי שלה הוא שהיא תוכנה ווקטורית. מה זה אומר? זה אומר שלעומת פוטושופ שזו תוכנה שעובדת על פיקסלים שאי אפשר להגדיל, קבצים שעובדים עליהם עם אילוסטרייטור אפשר להגדיל לכל גודל שרוצים. עם אילוסטרייטור אפשר להדפיס שלטי ענק ולעשות עוד דברים רבים.

אינדיזיין

אינדיזיין היא תוכנת עימוד, תוכנת הוצאה לאור שולחנית שגם היא מבית חברת אדובי. ניתן לייצא באמצעותה קבצי PDF ויש לה יכולות שקיפות מתקדמות. אפשר לראות את התוכנה הזו בעיקר בהוצאות לאור כמו גם במערכות עיתונים, והיא המחליפה של תוכנת פריהנד המוכרת כל כך משנות ה-90. אין ספק שמי שלומד את תוכנת אינדיזיין מסדר לעצמו עוד אופציות לעבודה. 

בשביל להיות מעצבים גרפיים צריך ללמוד את התוכנות הללו ואפשר עוד תוכנות נוספות אבל אלו הבסיס להתחלת עבודה מהבית או לעבוד במשרדי פרסום אינטרנטיים לעולם ההייטק.

תקשורת חזותית - תיק עבודות לוגו
תקשורת חזותית – תיק עבודות לוגו

הבעיות בלימודים בעיצוב וגרפיקה ממוחשבת מחוץ לבית

אז עוד רגע אחד לפני שנדבר על המלצות לימודי תקשורת חזותית ואיפה באמת כדאי ללמוד את התחום, כדאי שנבין למה האופציה העיקרית ללימודים שהיא במכללה או בית ספר שמלמד את התחום בדרך המסורתית היא לא הדרך הנכונה. כשלומדים במכללה או בבית ספר יש כמה דברים שיכולים להפריע:

  • לימוד בקבוצה – מי מאתנו לא מכיר את זה. מצטרפים לקבוצה כלשהיא בשביל ללמוד משהו, ובשלב כלשהוא לא מבינים את החומר. שואלים פעם אחת ופעם שנייה אבל בשלב מסוים קשה מאוד לעקוב כי כולם רצים בחומר. מי שיכול ללמוד ככה ואין לו בעיה, זה מצוין. אבל מי שלא, יצטרך להשלים מה שלא תמיד אפשרי. בעיצוב גרפי אי אפשר לדלג על משהו. צריך ללמוד את הכול לפי סדר מסוים.
  • להחסיר שיעורים – החסרתם שיעור? באחריותכם להשלים את החומר. כשלומדים בכיתה אף אחד לא מחכה למי שלא נמצא. זה יכול להיות בעייתי מאוד לרבים.
  • לומדים בשעות שנקבעו על ידי המוסד – נכון שתבדקו מן הסתם מראש שזה מתאים לכם, אבל תמיד יהיו ימים שיהיו בעייתיים בשבילכם. יכול להיות שתצטרכו להפסיד שעות עבודה, יכול להיות שתצטרכו לוותר על אירוע מסוים וכדומה.
  • יציאה מהבית – יציאה מהבית היא לא תמיד נוחה. צריך להתארגן, צריך לנסוע ברכב ולעמוד בפקקים ולחפש חנייה או לנסוע בתחבורה ציבורית ולחכות וכמובן לשלם על הנסיעה…

הפתרון – לימודי און ליין עיצוב גרפי אחד על אחד עם מורה פרטי במכללת סולו

רוצים המלצות לימודי תקשורת חזותית? הנה ההמלצה הטובה ביותר שתקבלו. תקשורת חזותית לומדים במכללת סולו, לימודים און ליין אחד על אחד עם מורה פרטי. למה? הנה כמה סיבות. כי יש לכם את הזמן שלכם ורק שלכם. עד שלא תבינו את החומר, המורה לא יתקדם. שנית, אם אתם לא יכולים ביום מסוים ללמוד, אין בעיה. תעדכנו את המורה והשיעור יידחה לזמן טוב יותר. אתם גם לא חייבים להיות מקובעים לשעות ספציפיות, אם למורה ולכם נוח יותר עם כל מיני שינויים, זה מצוין. אתם לא צריכים לצאת מהבית ולמעשה, הדבר היחיד שאתם צריכים לעשות הוא… להדליק את המחשב.

למה לבחור דווקא במכללת סולו לימודי תקשורת חזותית אונליין?

כי לימודי און ליין אחד על אחד במכללת סולו יהיו הלימודים היעילים ביותר עבורכם. הלימודים מתקיימים באמצעות תוכנה שמחברת בין שני המחשבים וזה יוצר מצב ממש כאילו אתם יושבים האחד ליד השני. במכללת סולו לא מועסק כל אחד שקורא לעצמו מעצב גרפי אלא רק מורים שנבחרו בקפידה לאחר שעמדו בדרישות מחמירות ובעיקר, שיש להם את הניסיון הדרוש הן בעיצוב גרפי והן בהעברה של החומר. הלימודים מכינים לשוק העבודה ובסיומם התלמיד מקבל תעודה המעידה על מה שהוא למד, תעודה עימה הוא יכול לגשת למעסיקים ולהציע את עצמו כמו גם להציג בפני לקוחות.