איפה כדאי ללמוד עיצוב גרפי וחווית משתמש?

מחפשים ללמוד את עולם UX – UI ? איפה אפשר ללמוד עיצוב גרפי וחוויית משתמש כל הפרטים בכתבה

העולם שלנו עבר מהפיכה בשנים האחרונות, עבר שינוי של ממש בכל מה שקשור לעבודה ותעסוקה. אם פעם מרבית העבודות היו עבודות פיזיות, היום חלק לא מבוטל מהעבודות הן עבודות וירטואליות, עבודות על מחשב. פעם גם עסקים שנפתחו היו בתחומי תעשייה שונים אך היום, חלק לא מבוטל מהעסקים שנפתחים הם בתחום ההייטק. ההייטק ההיא עימו לא מעט פרנסה, אבל לא רק פרנסה אלא גם כזו שיכולה לקיים בן אדם בצורה טובה. אבל לא רק מתכנתים הם אלו שזכו בעבודות בהייטק אלא יד עוד קבוצה שיכולה להיות מרוצה, אוכלוסיית המעצבים הגרפיים שיש לה לא מעט עבודה בתחום

ממשק משתמש וחוויית משתמש – כמה מילים על

אז למה למעצבים גרפיים יש כל כך הרבה עבודה בהייטק, ולא סתם עבודה אלא עבודה עם המון כסף בצידה? כי יש שני מושגים שנכנסו לעולם הזה, מושגים שהביאו עימם צורך מוגבר במעצבים גרפיים. המושגים הללו הם UX ו-UI, ובתרגום לעברית, עיצוב חוויית משתמש וממשק משתמש. 

חברות הייטק מפתחות לא מעט מוצרים דיגיטליים וגם אם הם לא, מה שתומך בהם ומשווק אותם הוא אתר אינטרנט. אתר האינטרנט, התוכנה או האפליקציה חייבים להיות כאלו שהמשתמש יוכל לעשות בהם שימוש בכיף ובהנאה. עיצוב חוויית משתמש היא כזו שמאפשר למשתמש או לגולש לא רק לעבור בין מסכים, אלא גם ליהנות מזה, גם אם הוא לא מודע לזה. עיצוב חוויית המשתמש היא בחירה של העיצוב של הכפתורים, של העיצוב של הכפתורים, של התאמת הכפתורים ושאר האלמנטים לגודל המסך, של בחירה של אלמנטים, צבעים וצורות שיתמכו בחוויה, וכל מה שיגרום לנוחות מרבית בשימוש כמו גם להנאה. 

לא מדובר רק על הנאה חושית אלא על זרימה בשימוש, יכולת להגיע לכל אזור שרוצים באתר או בתוכנה ללא כל בעיה, האפשרות שהכול יהיה ברור במסגרת הצבעים של האתר וכל מה שיש בו. כמובן שלא מדובר רק על אתרים ותוכנות אלא גם על אפליקציות, האתרים שנמצאים אצל כל אחד מאיתנו בכיס.

עיצוב ובניית אפליקציות מקצוע מבוקש בהייטק

אי אפשר לדבר על עיצוב גרפי, על חוויית משתמש ועל נוחות המשתמש בלי לדבר על אפליקציות. האפליקציות נכנסו בסערה לחיינו, כשבתחילת עידן הסמארטפונים האפליקציות עוד היו בודדות אבל מהר מאוד הן כבשו את העולם. היכולת להכניס לכיס שלנו עולם ומלואו היא מדהימה, והמפתחים עושים את זה כל הזמן והיום יש מיליונים של אתרים ברחבי העולם. עיצוב אפליקציות UI – UX הוא לא דבר של מה בכך והוא דורש לא מעט יידע והבנה של הפלטפורמה. בסופו של דבר הכוונה היא שהאפליקציה תהיה ידידותית, שתהיה נוחה ושאפשר יהיה לעשות בה שימוש ללא כל בעיה. עיצוב אפליקציות הוא תחום חשוב בעולם העיצוב ובעולם ההייטק.

רספונסיביות היא שם המשחק

עוד דבר חשוב שנוגע לעיצוב חוויית המשתמש הוא הרספונסיביות של אתרי האינטרנט, רספונסיביות שצריכה להיות איכותית ומקצועית. מה זה אומר רספונסיביות? רספונסיביות היא תגובתיות, איך שאתר אינטרנט נראה במסכים השונים. היום כל אתר אינטרנט חייב להיות רספונסיבי, חייב להיראות נהדר ולהיות נוח בכל גודל של מסך מכיוון שרוב הגולשים היום הם גולשים שמגיעים מהמכשירים הניידים. זה כל כך חשוב ככה שגם גוגל רואה את זה והוא מדרג את האתרים בהתאם. אין ספק שהרספונסיביות יכולה להיות קריטית עבור רבים ומי שדואג לכך הוא לא רק בונה האתר אלא גם המעצב הגרפי שמוודא שכל אלמנט באתר הוא אלמנט שנראה מצוין בכל פלטפורמה שהיא.

דוגמא לחוויית משתמש

בואו ניקח אתכם. אתם גולשים באתר אינטרנט מסוים כי אתם מחפשים שירות או מוצר כלשהוא. מצאתם את מבוקשכם ועכשיו אתם רוצים ליצור קשר עם בעל העסק כדי להזמין ממנו את המוצר או השירות אותו אתם מחפשים. אתם לא מוצאים את האפשרות ליצירת קשר, לא השארת הודעה ולא מספר טלפון. אתם משוטטים עוד ועוד ובסופו של דבר אתם מוצאים איזה שהוא קישור קטן ולא בולט שמוביל אתכם לדף יצירת הקשר.

לגוגל יש היום את הטכנולוגיה להבין מה כל גולש עושה באתרי אינטרנט

ואז כשאתם חושבים שכבר הגעתם אל המנוחה ואל הנחלה, הטופס לא “רץ” לכם. הוא לא ידידותי ואתם לא מצליחים לשלוח אותו. הדבר הראשון שזה יגרום לכם הוא לעזוב את האתר בלי להשאיר פרים וככל הנראה גם לא לחזור אליו שוב, אבל לא פחות חשוב מזה, את כל השיטוט שהזכרנו כאן, כל החיפוש הזה אחר האפשרות ליצירת קשר גוגל רואה. כן, לגוגל יש היום את הטכנולוגיה להבין מה כל גולש עושה באתר ולמה הוא נוטש אותו. זה יכול לפגוע בצורה משמעותית באתר וגוגל גם אומרים את זה בכל הזדמנות. אז אין שום סיבה שאתר כזה לא יהיה אתר שמעצבים גרפיים יעבדו עליו וישפרו משמעותית את חוויית הגלישה בו. אין שום סיבה שאתר כזה לא יהיה אתר מעניין, ברור וכמובן כזה שאפשר לגלוש בו בנוחות מכל מקום.

בניית WIREFRAME דוגמה

בניית WIREFRAME דוגמה לעיצוב מקדים של אפליקציה לפני תכנות

חוויית משתמש וצבעים – תורת הצבעים והפסיכולוגיה טיפים מלימודי עיצוב לאתרים

צבעים לוקחים חלק משמעותי בחוויית המשתמש גם אם הוא לא שם לב לכך. לכל צבע יש את ההשפעות הפסיכולוגיות שלו ומעצב גרפי צריך להכיר את ההשפעות הללו ולעבוד על פיהן. עיצוב גרפי עם הצבעים הנכונים יכול לעשות פלאים לאתר, לגלישה בו ולהצלחה שלו. הנה קצת על צבעים ועל ההשפעה שלהם:

  • אדום – אדום הוא צבע שמתחבר עם כעס, עם תשוקה, עם אזהרה, רעב, בריאות, חיים והתרגשות. זהו צבע זורם וזו הסיבה שיש לא מעט אתרים של מסעדות ובכלל בתחום המזון שעושים בצבע הזה שימוש.
  • שחור – שחור זה מסתורין, תחכום, תעוזה וכוח כמו גם אלגנטיות. אתרים שרוצים להיראות אלגנטיים ויוקרתיים עושים לא מעט שימוש בצבע הזה, אתרים שרוצים לשדר בולטות וכוח השפעה.
  • כחול – כחול הוא צבע נעים, צבע שמשדר בטחון, נאמנות, אמינות ומקצועיות. לא סתם רואים אותו לא מעט בעולם המחשבים.
  • צהוב – צהוב מסמל מצד אחד זהירות, אבל מהצד השני, שמחה והתחדשות. צהוב הוא בדרך כלל צבע שלא עומד בפני עצמו.
  • לבן – לבן זה טוהר, תמימות, ניקיון, אור, אמונה וכנות.

אז איפה כדאי ללמוד את תחום התקשורת חזותית עם ביקוש גבוה בעולם ההייטק???

אם עיצוב חוויית המשתמש מעניינת אתכם, זה צריך להיות כמובן משולב עם עיצוב גרפי. ואיפה לומדים את זה? יש לא מעט מקומות שניתן ללמוד בהם את התחום, אבל אם אתם רוצים להתמקצע באמת, אם אתם רוצים ללמוד את התחום לעומק ולא רק ללמוד את התחום אלא גם להתפתח בו, מכללת סולו היא המכללה הטובה ביותר עבורכם.

לימודים הם אונליין אחד על אחד חווית משתמש – עיצוב וגרפיקה לעולם ההייטק

במכללת סולו לומדים בשיטה ייחודית, שיטה שמאפשרת להפיק את הטוב ביותר מזמן הלימודים. הלימודים הם אונליין אחד על אחד עם מורה פרטי, כך שכל אחד יושב בבית שלו ולא צריך להיפגש. זה הרבה יותר נוח ומאפשר ללמוד מתי שמתאים לשני הצדדים בכל שעות היממה, זה יותר אישי כך שאפשר להצליח ובגדול, וכן, זה גם יותר זול אם משקללים את כל ההוצאות שכרוכות ביציאה מהבית.

רוצים לדעת יותר? חושבים על לימודי עיצוב גרפי ומחפשים את המתכון המושלם בשבילם? אתם מוזמנים ליצור קשר כבר עכשיו ולקבל את כל המידע שאתם צריכים!

2019-09-27T14:16:49+03:00