כמה עולה לעצב מודעות לפייסבוק עיצוב פוסטפרסומת לאינסטגרם מחיר

כמה עולה לעצב מודעות לפייסבוק? עיצוב פוסט/פרסומת לאינסטגרם מחיר

שנת 2022 היא ללא ספק שנה שבה עסקים קטנים, בינוניים וגדולים מבינים כי מי שלא נמצא באינסטגרם לא קיים. אם עד עכשיו הפייסבוק היא הרשת החברתית ששלטה, הרי שבעלי עסקים כיום יודעים שהאינסטגרם הוא הדבר הבא בשיווק. מהסיבה הזו, עסקים רבים מעוניינים במישהו שינהל עבורם את עיצוב הפוסטים בצורה מקצועית. כמה יעלה לכם עיצוב של פוסט? למי פונים בעניין זה? כמה פוסטים כדאי לפרסם? והאם זו דרך השיווק הטובה ביותר כיום? על כל אלו נענה בכתבה הבאה.

כמה יעלה לכם לעצב פוסט לאינסטגרם?

השאלה של כמה יעלה לכם עיצוב של פוסט לאינסטגרם היא שאלה גדולה הכוללת בתוכה מספר רבדים. בכתבה הבאה ננסה לענות על כל הרבדים הללו ואתם תוכלו לדעת באופן דיי רחב את האפשרויות שיש לכם כאשר אתם רוצים לשלם על עיצוב של פוסט לאינסטגרם.

אינסטגרם למתחילים

מי שלא מכיר את האינסטגרם, חייב לדעת כי מדובר ברשת חברתית שפועלת על העלאה של תמונות ומלל. כל העניין באינסטגרם הוא היסטורי. היסטורי מאפשר להעלות פוסט מסוים למשך 24 שעות ולאחר זמן זה הפוסט ירד. יש כאן חשיפה בזמן מסוים. מי שיכול לראות את הפוסט הם העוקבים אחריך. אתם רוצים שכמה שיותר אנשים יעקבו אחריכם כדי שיראו את הפוסט שלכם.

באינסטגרם יש כמובן גם את האפשרות לפוסטים ממומנים וכך יש חשיפה לקהלים רחבים יותר. מדובר על עולם שיווקי שלם שיש להכיר היטב. מי שלא מכיר את העולם הזה, חייב להיעזר במישהו שכן. זו יכולה להיות חברת שיווק, כותב תוכן או מעצב גרפי. לכל אלו יש נגיעה בתחום ויש לבחון מי מהשלושה יהיה הטוב ביותר עבור המשימה הזו.

עיצוב פוסטים ללא עלות

לעצב בגרסה החינמית זו בהחלט אפשרות שקיימת עבורכם. מי שיש לו קצת מושג בעיצוב, יוכל לעצב לעצמו את הפוסטים בתוכנות חינמיות כמו אדובי בשימוש גרפיקאים. מי שיבחר את האפשרות הזו, חייב לדעת כי העיצוב מצריך זמן שיהיה עליו להקדיש וקצת ידע בעקרונות עיצוב.

למה חשוב לדעת עקרונות עיצוב כאשר מעצבים לבד?

כל העניין בפוסטים לאינסטגרם או לפייסבוק הוא המשיכה של קהלי היעד. כדי למשוך את קהל היעד דווקא לפוסט שלכם, עליו להיות מעניין ומושך. עיצוב הוא חלק בלתי נפרד מהמשיכה הזו ואם הוא לא מעוצב על פי העקרונות העיצוביים, קהלי היעד לא התעניינו בו או שהעיצוב יהיה עמוס מאוד בעין והם ירצו לעבור כמה שיותר מהר מהפוסט. לכן, בעת עיצוב של פוסט באופן עצמאי, אתם חייבים לסגל לעצמכם מספר עקרונות חשובים שנפרט כעת.

חמשת עקרונות העיצוב שכל בעל עסק חייב להכיר

  1. פרופורציה

כל גרפיקה מחייבת שימת לב לפרופורציה. הפרופורציה למעשה כוללת את גודל הגרפיקה אל מול גודל האלמנטים שנמצאים בתוכה. יש לשים לב היטב אילו אלמנטים נמצאים, מי מהם צריך להיות בולט וגדול ומי מהם קטן יותר. כמו כן, יש לשים לב היכן הם נמצאים בתוך הגרפיקה. האם הם נמצאים בצד, האם באמצע. לכל האזורים קיימת משמעות גדולה. אנשים אוהבים לראות פרופורציות נכונות ונעימות בעין. ברגע שזה לא מתקיים, העין תרצה לתקן זאת. מכיוון שקהל היעד לא יכול לתקן את הפוסט שיהיה נוח לו, הוא פשוט ימשיך לפוסט הבא ולא יעצור על שלכם. מי שמעצב את הפוסט חייב לקחת את זה בחשבון ולבצע זאת מראש.

  1. צבע

לצבע יש משמעות גדולה. בעיצוב מקצועי המעצבים הגרפיים מתבססים על תורת הצבעים.

תורה זו אומרת כי לכל צבע יש משמעות ומסר שהוא מעביר. ברגע שהולכים לפי תורה זו, כל הצבעים בגרפיקה מסתדרים באופן הנכון ומעבירים את המסר הנכון ללקוחות. אם לדוגמא אתם מוכרים בעסק שלכם מוצר בריאות, אם תשימו את הצבע הכחול, תשדרו את הערך הבריאותי. אם אתם רוצים ליצור תחושת ביטחון, תבחרו בצבע הכחול.

  1. פונט

כמו לצבע, גם לפונט יש תורה שלמה. את הפונטים החלו להמציא עוד בתקופה של המצאת הדפוס, איי שם במאה ה-10 לספירה. כיום יש מגוון עצום של פונטים ומעצבים ממציאים פונטים נוספים. יש פונטים מעוגלים, יש פונטים מרובעים, יש פונטים מהודרים ועוד הרבה. כל צורת כתב משדרת משהו אחר ויש להתאים אותה לערכי העסק ולצבעים שבחרתם. אם בחרתם לדוגמא צבע כחול המשדר ביטחון, עליכם לבחור בפונט קצת יותר מרובע שמשדר יציבות. לעומת זאת, בדוגמא הירוקה עם מוצרי הבריאות, אנו נרצה פונט יותר רך ועגול שמתאים יותר לעולם ההוליסטי.

  1. שוליים

כל מעצב גרפי יודע שהשוליים חייבים להיות תואמים משני הצדדים. כאשר זה לא כך, הגרפיקה נראית מעוותת. קהל היעד לא ידע לשים את האצבע למה העיוות מתרחש, אך הוא יראה לעין ויגרום לאנשים לעבור לפוסט אחר. השוליים והרווחים בין הכתב לבין האלמנטים הם חשובים מאוד ויש לשים על כך דגש. אם אתם מעצבים בקנבה או בכל תוכנת עיצוב אחרת, לרוב יש קווי רוחב ואורך הנקראים סרגלים והם מאפשרים לכם ליצור גרפיקה עם שוליים ורווחים ברורים וישרים.

  1. תמונה

תמונה אחת שווה אלף מילים ולכן עיבוד התמונה הוא חשוב מאוד. שימו לב מה התמונה שלכם משדרת. כמו כן, שימו לב שהתמונה בעלת איכות גבוהה. כאשר התמונה אינה באיכות גבוהה, קשה מאוד להביט עליה. תמונה באיכות גבוהה עם פרופורציות נכונות תתרום לפוסט שלכם.

עיצוב פוסטים על ידי מעצב גרפי פרילנסר

בנינו, לרוב בעלי העסקים אין באמת זמן וידע להתעסק עם עיצוב והם מעדיפים להוציא את התחום הזה למישהו שעוסק במקצוע. אתם וודאי רוצים לדעת כמה יעלה לכם עיצוב של פוסט אחד.

רוב המעצבים לא יציעו לכם עלות לפוסט אחד, אלא עלות לסדרת פוסטים או בנק שעות. העלות יכולה לנוע בין 5000 שקלים ל-10,000 תלוי מעצב גרפי וכמות הניסיון שיש לו.

כמו כן, נלקחת בחשבון כמות הפוסטים שתצא מידי חודש והאם אתם לקוח קבוע. ככל שתהיו לקוח קבוע ומשלם, יבחר המעצב הגרפי להציע לכם מחיר טוב יותר, אך משתלם גם לו.

עיצוב פוסטים על ידי חברה לשיווק דיגיטלי

בזמן האחרון אנו שומעים יותר ויותר על חברות לשיווק דיגיטלי המציעות חבילות שיווק שכוללות גם עיצוב פוסטים, תוכן, דיוורים ועוד. חברות אלו מחזיקות בוני אתרים, מעצבי אתרים, כותבי תוכן, מעצבים גרפיים. גרפיקת הפוסט שלכם תעבור כמה ידיים בדרך. התוצאה כמובן תהיה מצוינת, אך העלות הכוללת לא תהיה על פוסט אחד, אלא על חבילת שיווק שלמה בתשלום חודשי קבוע. האם כל העסקים זקוקים לחבילת שיווק כזו? לא כל העסקים, אך מרבית העסקים. מי שאין לו זמן להתעסק כלל עם השיווק שלו, בהחלט יכול לבצע זאת באמצעות חברה.

 עיצוב פוסטים על ידי כותבי תוכן

כותבי תוכן יודעים לכתוב. חלקם גם מציעים שירותי עיצוב לפוסטים. לרוב מדובר על עיצוב פשוט, לא מתחכם מידי או מקצועי מידי. העלות כמובן תהיה נמוכה משאר האפשרויות, אך הרבה פחות טובה. יש לבקש מהכותב דוגמאות לפני ולראות שאתם אוהבים את הגרפיקה. העלות של כותבים תנוע לכיוון ה-1000- 1500 שקלים על חבילה של עשר פוסטים.

כמה פוסטים מעוצבים באמת כדאי לפרסם עבור העסק?

עסק שמעוניין בתנועה של לקוחות חייב לפרסם פוסטים שיוצרים עניין באופן קבוע. עליו לקחת בחשבון כי יש לפרסם פוסט יום כן יום לא או לפחות 3 פעמים בשבוע. פחות מכמות זו פשוט לא תהיה יעילה עבור תנועה של לקוחות פוטנציאליים. לכן, חשוב לרכוש חבילת פוסטים ממעצבים גרפיים שתספק את הצורך השיווקי שלכם בצורה נכונה וחכמה.

האם פוסטים לאינסטגרם זו דרך השיווק הנכונה כיום?

אינסטגרם היא פלטפורמה, רשת חברתית והיא אחת ממקורות השיווק כיום. מי שבאמת מעוניין לבצע שיווק נכון, חייב לשווק עצמו גם בפייסבוק ובעיקר בגוגל כי רוב האנשים כיום הולכים לבדוק עסק בגוגל ואתם כעסק חייבים להיות לפחות בעמוד הראשון כדי שיראו אתכם. מהעמוד השני כבר לא יראו אתכם ולכן השיווק שלכם יישאר רק בקהל הלקוחות שראו אתכם באינסטגרם. השילוב הוא דבר מחייב ויש לשקול מהי הדרך הנכונה לבצע זאת על פי סוג המקצוע שלכם, כמות הלקוחות שאתם רוצים לקבל ועוד פרמטרים חשובים המשתנים בין עסק לעסק.

כמה כדאי להשקיע בעיצוב של מיתוג העסק?

לעיצוב של מיתוג העסק תפקיד מאוד חשוב. העיצוב הוא מה שמושך את הלקוחות דרך תת המודע שלהם. תת המודע עושה הסקת מסקנות. אם העיצוב לא נראה מקצועי, זה משליך על איכות המוצר או השירות שאתם עשויים לקבל. לכן, כל עסק חייב שיהיה לו מיתוג ועיצוב מצוינים. חשוב שיהיה לכם מעצב גרפי שאתם אוהבים את העבודות שלו ושהוא יכול לספק עבורכם עבודת עיצוב איכותית ומקצועית.

מבחינת זמן, רוב בעלי העסקים או האנשים מטעמם, משקיעים כ-40 אחוזים משגרת העסק בשיווק. העלויות משתנות בהתאם לפרסומים במדיות השונות. טווח העלויות יכול לנוע בין 2000 שקלים לחודש – ל-10,000 שקלים לחודש. העלויות משתנות על פי האנשים המקצועיים שאתם בוחרים למטרה זו.

אם אני רוצה ללמוד לעצב לבד, האם זה אפשרי?

אנו במכללת סולו, מכללה לעיצוב גרפי ועיצוב במקצועות ההייטק, מציעים גם מסלולי לימוד של תוכנות העיצוב עבור כל מי שמעוניין לקבל כלים בעיצוב מבלי לעסוק במקצוע. תוכלו ללמוד אצלנו פוטושופ ואילוסטרייטור ולדעת לעצב בהם באופן מקצועי. בצורה כזו, בהחלט תוכלו ללמוד איך לעצב נכון את הפוסטים שלכם וזאת במידה ואכן יש לכם את הזמן להתעסק עם זה.

האם מדובר בלימודים תובעניים?

ממש ממש לא! הלימודים במכללת סולו מתרחשים אונליין מהבית, אחת לשבוע במשך שעה וחצי. מהסיבה הזו, כל אחד שמעוניין ללמוד את התחום יכול לבצע זאת במגביל לשאר משימות היום. המכללה מלמדת באופן מקצועי, היא מלמדת גם אנשים שרוצים לעסוק במקצוע ולכן הרמה אצלנו גבוהה מאוד. אתם תצאו מהקורס שלנו לאחר שיש לכם כלים יישומיים ליצירת עיצוב גרפיקות מגוונות, בניהם כללי עיצוב שגם מתאימים עבור פוסטים לאינסטגרם או לפייסבוק. המורים שלנו הם מורים מקצועיים, שיטת הלימוד היא אחד על אחד עם מורה פרטי.

מתי אפשר להתחיל?

מכיוון שההוראה אצלנו פרטית, קורסים מתחילים כל הזמן. כל שעליכם לעשות הוא ליצור עמנו קשר, לקבוע את יום הלימוד שלכם ולהתחיל את הקורס. תוכלו לבחור קורסים בבוקר, בצהריים, בערב או ביום שישי. ימי שישי הם יותר עמוסים, אז לא תמיד יש מקום. כמו כן, תוכלו להיכנס לאתר שלנו וליהנות משלל סרטוני עיצוב בתחומים שונים ולקבל מהם גם ידע יישומי שיוכל לעזור לכם.