תוכנית לימודים עיצוב גרפי – אילו נושאים אתה צריך ללמוד כדי לעסוק עיצוב גרפי?
עיצוב גרפי ועולם הדיגיטל הם עולמות מאוד חשובים היום וכל הסקיצות שאנחנו רואים מכל עבר בפייסבוק ובאינסטגרם זה הדבר הגדול הבא על המסלול השיווקי. כל תהליך שיווק העסק צריך היום מותג מבקש את החשיבה העיצובית כדי להעביר תהליכי שיווק משכנעים לגולשים. הכנו בכתבה במיוחד בעמוד זה בשבילכם מידע עצום מה מעצבים גרפיים עושים כדי להתקדם בתחום הדיגיטל וההייטק יחדיו.
אם אתם רוצים להיכנס לתעשייה שתשמח לידיים עובדות ולהתחיל בקריירה שקשורה לאמנות דיגיטלית אין ספק שתחום התקשורת החזותית וחוויית משתמש זה הדבר הבא. ראינו בשיעורים בעמוד זה שלבים רבים שיכולים לעזור לך להתחיל קריירה מהבית או לסירוגין אם יש לך תשוקה לאומנות אין ספק שהכתבה הבאה תעזור לכם להבין אם אתם מתאימים לעולם זה או לא.
כל עבודה יצירתית בעיצוב גרפי
כל עבודה יצירתית בעיצוב גרפי מרמזת על הכישרון של המעצב הגרפי שלמד רבות כיצד להפוך כל סגנון עיצוב למוכשר ומעמיק כדי להעביר ידע רב שקשור לעולם השיווק. כל חברה שרוצה לשפר את ההליכה המכירות שלה צריכה לחתוך תהליכי שיווק ייחודיים בכל פלטפורמה דיגיטלית ובמילים אחרות מותג צריך להיות איפה שהלקוחות שלו נמצאים כדי לייצר סגנון ייחודי עם פרופורציות נכונות כדי להעביר מידע שיווקי בכל מצב שנמצא הגולש. מעצבים גרפיים לומדים את השפה העיצובית ובמקביל מפתחים את כל הכישורים הטכניים שלהם בשילוב אומנות דיגיטלית בתוכנות גרפיקה של חברת אדובי.
תעשיית הדיגיטל יצירתיות שמעבירה מסרים לגולשים
צריכים מעצבים גרפיים שיעבירו את מהלך העבודה בצורה מקצועית וליצור דיאלוג ויזואלי שמכיל פילוסופיות עיצוביות ותמונות כדי להעביר מסר חברתי או שיווקי בכל פלטפורמה דיגיטלית ונוכל לראות שכיום הפייסבוק והאינסטגרם ופלטפורמות אדירות לקבלת מידע ולחשיפת תהליכי שיווק של מותגים. במקביל אי אפשר להתעלם ממנוע חיפוש גוגל 97 אחוז מהציבור הישראלי והעולם כולו מקבל כל סגנון של מידע דרך מנוע החיפוש זה. ולכן תפקיד המעצבים הגרפיים לדאוג למותג להיראות בצורה הכי נכונה בכל פלטפורמה דיגיטלית כזו או אחרת.
השפה הויזואלית הנלמדת
בשפה ויזואלית יש קשר עם מיומנות בין אישית שאותם הסטודנטים לומדים לכל אורך הקורס. תפקיד המעצבים הגרפיים זה להבין כיצד אפיון הלקוח משרת את המטרות של המותג עצמו. במהלך הלימודים הסטודנטים לומדים כיצד ליצור בקלות עיצובים שניתן לשתף במהירות ברשתות החברתיות תוך מתן דגש לכל הקומפוזיציות העיצוביות ובמקביל לומדים בצורה יסודית את חוקי הקונספט למותג עצמו כדי לבטא את כל הכישורים התכנים שהמותג רוצה להעביר. תחום המיתוג הוא לא רק פרסום עסקים ברשתות החברתיות מן הסתם אלה עבודה משותפת עם חברות הייטק כדי לעצב את כל הממשקים והמוצרים הדיגיטליים אותם הם מוכרים לעולם כולו.
התוכנות הגרפיות הנלמדות במהלך הלימודים.
כדי לפתח מיומנויות עיצוב הסטודנטים לומדים כיצד לפתח חשיבה ויזואלית בתוכנות פוטושופ אילוסטרייטור ואינדיזיין. לכל תוכנה יש סגנון עיצוב גרפי אחר ועל ידי שילוב כל התוכנות מקבלים את כל הכלים שאיתם מעצבים גרפיים צריכים להתמודד. פוטושופ ידוע כתוכנה מניפולטיבית מספר אחת בעולם ותמונות ובמקביל אילוסטרייטור היא זו שגורמת לכל תהליכי המיתוג המורכבים להם אנחנו נחשפים כי היא עובדת על קווים וצורות ובמקביל אינדיזיין שימושית מאוד בעולם הקטלוגים הספרים והמידע אלקטרוני שמועבר באתר האינטרנט.
ידיעת התוכנות בלבד ללא שילוב השפה העיצובית
ידיעת התוכנות בלבד ללא שילוב השפה העיצובית זה לא מה שאפשר למעצב גרפי להמחיש את התוכנה הקונספטואלית שאותה מותג רוצה להעביר. על המותג להשתמש בפילוסופיה ותרבות כדי ליצור את הקונספט העיצובי משולב בתורת הצבעים אותם לומדים הסטודנטים להבין לעומק כדי להתאים כל סגנון של דיאלוג ויזואלי בשיחה בין לקוחות למותגים דרך המדיות האינטרנטיות. על הסטודנטים לבצע תיק עבודות שכולל את כל השפה העיצובית בשימוש תוכנות אדובי.
תוכנות גרפיקה אדובי.
תוכנות גרפיקה אדובי הם הכלים היחידים שמעצבים גרפיים צריכים להתמודד איתם לקריירה. במהלך הלימודים הסטודנטים צריכים לשלם מנוי לשימוש בתוכנות פוטושופ אילוסטרייטור ובגלל זה הם פונים למסלול תקשורת חזותית הם צריכים לשלוט בתוכנת XD כחלק מהחבילה שאדובי מאפשרת. התשלום של חברת אדובי הוא 70 שח בחודש בתחילת הלימודים ולאחר שנה הסטודנטים משלמים 100 שח בחודש כדי להמשיך לקבל את כל העדכונים של התוכנות מחברת אדובי. חברת אדובי נחשבת לחברה היחידה שנותנת פתרונות דיגיטליים למיליונים בעולם ולכן מעצבים גרפיים מוצאים בה את המקום הכי בטוח והמהיר לעצב כל סגנון ויזואלי.
ההשקעה בעולם העיצוב הגרפי.
כדי להיות מעצב גרפי מקצועי עליכם לדעת את היתרונות והחסרונות של מקצוע העיצוב הגרפי לאורכו. כדי להצליח בתחום זה עליכם לדעת שאתם צריכים להשקיע שעות רבות כדי לתרגל את כל החומר הרב שעולם העיצוב הגרפי מציע. התוכנות מלאות בכלים רבים והסטודנטים צריכים לשנן בצורה מקצועית את כל השפות הויזואליות כדי לפתח את הכישרון האישי ליצירת נחישות נכונה ולהטות את הדרך של המעצב הגרפי להצלחה בקריירה. אך ורק נחישות תוביל את המעצב הגרפי להשתתפות בעבודה עם חברות הייטק במשרדי הפרסום. אין קסמים בעולם העיצוב הגרפי בתחום זה זה כמו שפה לדבר כדי לקלוט את כל מה שעולם הדיגיטל מציע צריכים להכין שיעורי בית שהמורים שלכם יביאו לכם כדי לפתח לכם את כל היצירה והחשיבה מעבר לקופסה.
הלימודים אונליין דרך האינטרנט.
לימודים דרך האינטרנט אונליין מבוקשים מאוד במיוחד בתקופת הקורונה שמשרדים רבים וחברות החלו להעביר את המשרד הפיזי למשרד אינטרנטיים מהבית. אנו מלמדים סגנונות עבודה אלו כבר מעל 15 שנה דרך האינטרנט אונליין עם מורה שמחובר לסטודנט בצורה פרטנית ואישית. אין ספק לימודים מהבית יוצרים נוכחות והיתרונות הם עצומים כי הסטודנט לא נמצא בלחץ קצת.
איך לומדים אונליין דרך האינטרנט עם מורה פרטי לעיצוב גרפי?
הלימודים בתחום העיצוב הגרפי הם לימודי תעודה בצורה פרטנית ואישית המורה יכול לראות את המסך של הסטודנט. במהלך השיעור המורה מסביר מהלכים שונים על חוקי עיצוב גרפי תוך שילוב התוכנות בגרפיקה. המטרה של המורה זה לפתח את המיומנויות והניסיון הנכון שמעצב גרפי צריך להתמודד איתו כשהוא יוצא לדרך עצמאית. אם יש שאלה או נושא שלא ברור במהלך השיעור המורה לא יכול להתקדם לנושאים חדשים העד שהסטודנט מבין את כל החומר בצורה מעמיקה ומסודרת.
שיעורי בית ועבודות כדי להטמיע את מהלך הלימודים.
בסיום כל שיעור מתקבלים שיעורי בית ותרגילים כדי שהסטודנט יבין את כל החשיבה היצירתית מעבר לקופסה. אין ספק שככל שמתבגרים מגיעים למקומות מאוד גבוהים מה שמשאיר זמן לפיתוח היצירתיות. המטרה בלימודים זה לא רק ללמד אותכם את התוכנות הגרפיות אלא לתת לכם כלים מקצועיים כדי להתמודד עם בקשות של לקוחות.
מקבלים תמיכה פרטנית מהמורה בין שיעור לשיעור
במהלך השבוע הסטודנטים מקבלים תמיכה פרטנית מהמורה בין שיעור לשיעור הם רשאים להציג עבודות אהובות שהם הכינו כדי לקבל פידבק ותמיכה להמשך הכנת שיעורי בית. בית הספר סולו רואה בתיק העבודות של הסטודנט הדבר החשוב ביותר שאיתו צריך להתמודד בסיום הלימודים. כל מה שיבקשו בסיום הלימודים זה לא התעודה שתקבלו אלא אך ורק סימולציות עיצוביות שעשיתם.
החשיבות של תיק עבודות ותעודה.
לימודי עיצוב גרפי ותקשורת חזותית הסטודנטים לומדים כיצד לפתח מערכות הדמיה ללקוחות. לכל אורך הקורס אתם תהיו עסוקים ביצירת לוגואים בתהליך ייצור לממשקי תוכנות שחברות הייטק מפתחות כי מה שחשוב הוא תיק עבודות שלכם יראה בצורה מקצועית כי זה הדבר היחיד שיתעסקו בו ברגע שירצו את השירותים העיצוביים שלכם. כל לקוח ומראיין שיבחר אתכם לעבודה יכול לשפוט תוך שניות בודדות אם מדובר במעצב גרפי מקצועי או לא ולכן לכל אורך הקורס אתם צריכים לתת דגש מאוד חשוב על כל החשיבה היצירתית.
המחסור בתחום העיצוב הגרפי.
משרדי הפרסום בעולם השיווק לא עסוקים בתעודה ולא מתרשמים מתעודות ומתארים אלא אך ורק כיצד היצירתיות הפנימית שלך יוצאת לפעולה דרך עיצובים והתקשורת הויזואלית מודגשת בצורה מקצועית. ככל שאת תיק העבודות שלך לדבר את השפה המקצועית אין ספק שתוכל לראות שאתה מחובר מאוד בתחום של צמא לידיים עובדות.
המחסור בתחום העיצוב הגרפי.
מעצבים גרפיים בעולם ההייטק יוצר מחסור אדיר בכוח אדם בעולם העיצוב הגרפי במדינת ישראל. מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המפותחות ביותר בתחום ההייטק והיא מוכרת טכנולוגיה לעולם כולו ולכן הביקוש המקומי גבוה מאוד. כתוצאה מכך השכר לבוגרי מסלול לימודים הוא גבוה מאוד. אם בעבר אלטרנטיבות היחידות של מעצבים גרפיים היו אך ורק לעבוד בעולם ההדפסה נוכל לראות שכיום יש אלטרנטיבות רבות למעצבים גרפים מה שמגביר את הביקוש המסיבי בתחום זה. מרבית הבוגרים בתחום העיצוב הגרפי בוחרים לעבוד בנישה זו מהבית לתת שירות פרילנס עיצוב לעסקים במגוון שימוש כלים לשיפור כישורי השיווק והויזואל במדיות השונות.
השכר בעולם העיצוב הגרפי.
בוגרי מסלול תקשורת חזותית וחוויית משתמש יכולים להתחיל בעולם ההייטק עם שכר של 18 אלף שח נטו ומחיר שעתי הוא בן 90 שח לשעה זה יכול להגיע גם ל 130 שח לשעה. במידה והם בוחרים לעבוד בעולם הפרסום הדיגיטלי מרוויחים 14000 שח נטו. בעולם ההדפסה ששכרו מאוד נמוך והוא 10000 שח נטו. מרבית הבוגרים בוחרים לעבוד בתחום ההייטק לאו דווקא בגלל השכר הגבוה שמקבלים אלה בגלל ההזדמנויות הטכנולוגיות החדשות שגורמות למעצבים גרפים להתקדם במהירות בתעשייה שצמאה לידיים עובדות. בתחום ההיי-טק המקצוע מעצב גרפי הוא מאוד מבוקש ולכן מקבל כבוד מאוד גדול כי הוא עובד עם מפתח תוכנה למקודד מחשבים.
מה מעצבים גרפים עושים בעולם ההייטק?
מעצבים גרפיים בעולם ההייטק נותנים סגנונות עיצוב לשימוש במגוון תוכנות שחברות ההייטק מפתחות לעולם ובמקביל עובדים בשיתוף פעולה עם מתכנת ומפתח תכנים כי הם לא למדו את זה בתואר ראשון במדעי המחשב. מתכנתים לומדים כיצד להעביר את השפות על ידי מספרים וקודים ולכן מעצבים גרפיים הם אלה שצריכים להראות את כל כישורי הציור והעיצוב הגרפי לאורכם על ידי יצירת הרשתות עיצוביות ודיאגרמות כדי לגרום לכל סגנון טכני של חברות ההייטק להיות בעולם בצורה ויזואלית נכונה.
המעצבים הגרפיים עובדים בשיתוף פעולה עם מתכנתים כדי ליצור אובייקטים פשוטים בטכניקות מאוד גבוהות בעולם הויזואל. עולם ההייטק נמצא בתחרות מתמדת ולכן כל התרשימים המפורטים שאנחנו רואים במוצרים של חברות הייטק מפתחות נשימה אך ורק על ידי מעצבים גרפים.
לימודי תקשורת חזותית.
לימודי תקשורת חזותית נחשב לאחד התחומים המבוקשים ביותר בעולם ההייטק והדיגיטל הפרסומי בגלל שמעצבים גרפים שולטים על יצירה לבניית אתר אינטרנט בחנויות אונליין ובמקביל לומדים את כל תחום חווית המשתמש UIUX בשימוש תוכנת אדובי XD. תחומים אלו לא היו קיימים בעבר ונוכל לראות שבשנים האחרונות מעצבים גרפיים שולטים בכל תעשיית ההיי-טק כדי ליצור שיתוף פעולה.
ההשתלבות בעולם ההייטק.
אם בעבר אך ורק מתכנת תוכנה או מפתח היה עובד בהכנת אפליקציות נוכל לראות שחברת אדובי הכניסה את תוכנת XD כתוכנה מקצועית לבניית אפליקציות וכתוצאה מכך כל הצד הויזואלי והכנת אפליקציות שייך למעצבים גרפיים. שיתוף הפעולה הוא הדוק מאוד ומעצבים לאחר שמסיימים את בניית האפליקציה הם שולחים את הסגנון הויזואלי לא סופי כדי שמפתח תוכנה ייתן את כל הקנה מידה והתאמה מרבית ולטושים לחברות גוגל ואפל כדי שיתאימו ויכניסו את זה לחנויות אונליין שברשותם.
מעצבים גרפיים משתלבים במהירות בהייטק
סגנונות עבודה אלו חדשים ולכן מעצבים גרפיים משתלבים במהירות כל עוד תיק העבודות שלהם מתאים לכל סגנון העבודה בחברות הייטק. חברות הייטק לא עובדים רק עם הכוח אדם המקומי בישראל שלא מספיק בשבילם אלא לוקחים גם מעצבים גרפים מהעולם כולו כדי לעמוד בלחץ או בתחרותיות של חברות הייטק.
מי יכול ללמוד תקשורת חזותית?
בוגרי לימודי מסלול מעצבים גרפיים מתחילים יכולים להשתלב בתעשיית התקשורת החזותית כי הידע שלומדים במסלול הראשון מתקשר בצורה אוטומטית למסלול השני. אי אפשר לעצב אתר אינטרנט או להכין אפליקציה אם הסטודנטים לא יודעים מהי הטכניקה העיצובית ביצירת ויזואלים או בכלל להבין את כל השפה העיצובית לאורכה ורוחבה תלמדו את זה במסלול מעצבים גרפיים. כל סגנון עיצוב שנמצא באפליקציה צריך להכין צורות ושיפועים שמקבלים פילוסופיות עיצוביות אותם הסטודנטים לומדים במסלול הראשון ולכן כדי להתקבל למסלול תקשורת חזותית על הסטודנטים להציג תיק עבודות שבאמת מוכיח שהם מבינים את כל עולם העיצוב לאורכו ולרוחבו.
הביקוש בתחום.
לבית הספר יש קבוצה מעל 19 וחצי אלף חברות הייטק ומשרדי פרסום שמחפשים אותך המעצב הגרפי המתחיל להשתלב בתעשייה שתשמח לידיים עובדות. כבר בתקופת הלימודים בית הספר יראה לך את ההזדמנויות העסקיות כדי לקדם את המטרות שבגללם התחלת ללמוד את התחום הזה .
לעבוד בתחום זה כמעצב עצמאי
אם אתה מחפש לעבוד בתחום זה כמעצב עצמאי אין ספק שתוכל למצוא שם את הלקוחות הראשונים שלך. במידה ואתם רוצים לעבוד בתור שכיר בעולם ההייטק אין ספק שתוכלו לראות עשרות מודעות שמתפרסמות מידי יום. בכל מודעות הדרושים שנראה נוכל לראות שכולם מבקשים אך ורק תיק עבודות מקצועי שהם רואים באמת את כל החשיבה היצירתית של המעצב הגרפי.
לאן עולם העיצוב הגרפי בתקשורת חזותית הולך בשנים הקרובות?
מעצבים גרפיים ימשיכו להיות מבוקשים כי הם הדרך היחידה להעביר מידע לעולם כולו. אך ורק דרך פלטפורמות עיצוביות אנשים מקבלים מידע על שימוש בטוח באתר אינטרנט או לסירוגין שימוש בעיצוב במובייל. המוביל בדור של היום נהפך לפופולרי מאוד כי הדור של היום מקבל את כל המידע שלו אך ורק דרך מנוע החיפוש גוגל או באפליקציות ולכן גרפיקאים מעצבים שעובדים בחווית משתמש ועיצוב גרפי ימשיכו להיות הקו המוביל את התעשייה ואת עולם השיווק.
תעשייה שצמאה לידיים עובדות
אם אתה מחפש מקצוע שאפשר לך להשתלב בתעשייה שצמאה לידיים עובדות אין ספק שעיצוב גרפי זה התחום הבא. תוכלו לצפות בכל השיעורים שהכנו עבורכם כדי לראות אם אתם מתאימים לעולם הזה או לא שיהיה לכם צפייה נעימה ויועצי הלימוד מחכים לכם מעבר לקו כדי לתת לכם פרטים איך גם אתם יכולים ללמוד את התחום המבוקש ביותר מהבית