עיצוב פוסט בפייסבוק – המדריך המלא איך לבצע גרפיקה למודעות ברשת חברתית פייסבוק ואינסטגרם
אין ספק שעולם הדיגיטל הפך בעשור האחרונות לדבר החשוב ביותר עבור בעלי עסקים ואפשר לומר שבשנתיים האחרונות הוא זה שמניע את כל עולם השיווק והפרסום של עסקים וגורם מניע באופן כללי עבור תנועת לקוחות.
אחת מהזירות החזקות ביותר עבור שיווק ופרסום של עסקים הוא ללא ספק הפייסבוק שמאפשר כיום חשיפה בלתי מוגבלת עבור העסקים השונים. ומה הדבר שבעלי עסקים שמפרסמים ומשווקים עצמם בפייסבוק תמיד ישאלו? מה יגרום לעסק שלי להיות משווק בפייסבוק בצורה הטובה ביותר? חלקם יענו לכם קידום ממומן, חלקם יענו כי פוסטים לפחות 3 פעמים בשבוע ואנחנו כבית ספר לעיצוב גרפי ומקצועות העיצוב נאמר לכם שמה שיתפוס את הקהל שלכם הוא עיצוב הפוסט בפייסבוק.
חוויית משתמש בפוסט בפייסבוק
חוויית משתמש היא כל מה שקשור בחוויה של קהל היעד כאשר הם גולשים באתר אינטרנט מסוים או משתמשים בתוכנה מסוימת. כיום, כמעצבים גרפיים אנו יודעים שחוויית משתמש היא מושג גדול הרבה יותר והוא בא לידי ביטוי גם בפוסטים בפייסבוק. אז לא משנה אם ביצעתם פרסום ממומן או שביצעתם פרסום של פוסטים אורגניים, אם הם לא משכו את קהל היעד, אם הם לא היו נעימים להם, הסיכוי שהגולש יישאר על הפוסט שלכם הוא נמוך יותר.
מי אחראי על עיצוב של פוסטים בפייסבוק?
יש בעלי עסקים, בעיקר עסקים קטנים, שיעצבו את הפוסטים בעצמם. על בעלי עסקים אלו, לדעת איך מעצבים פוסט בצורה טובה, על מנת שיוכלו באמת להפיק את חוויית המשתמש שהם רוצים ואת תנועת הלקוחות אל הפוסט שלהם. כשמדובר בעסקים בינוניים וחברות גדולות, סביר שהם משתמשים במחלקת שיווק או משרדי פרסום ושיווק דיגיטלי שמחזיקים מעצבים גרפיים שמבצעים עבורם את העיצוב של הפוסטים. לטובת כל מי שמעוניין לדעת איך מעצבים פוסט לפייסבוק בצורה טובה, הכנו מספר סרטונים שעשויים לתת לכם ידע על הנושא.
אז איך מעצבים פוסט לפייסבוק? על מה כדאי לשים דגש?
מי שאינו מגיע מעולם העיצוב, ודאי חושב על פוסט פשוט, כתוב בשחור על גבי לבן. דבר זה נקרא פרסום פוסט ולא פרסום פוסט מעוצב. כשאנו רוצים ליצור פוסט מעוצב עלינו לעבור מספר שלבים בדרך הכוללים גם חשיבה. הכנו עבורכם מספר נקודות חשובות שכדאי לשים לב אליהם בעת עיצוב של פוסט לפייסבוק.
הכל מתחיל בחלק הרעיוני
כמובן שכל פוסט מתחיל ברעיון של מה שאנחנו הולכים לפרסם. הרעיון הוא החלק היצירתי שאותו נביא לידי ביטוי באמצעות כלי הגרפיקה. הרעיון צריך לכלול את נושא הפוסט ואיך תרצו להעביר את המסר. הוא יכול להיות מצחיק, הוא יכול להיות ענייני או כל מה שנראה לכם כמושך בעיני קהל היעד. רעיונות קליטים הם רעיונות שאנשים ירצו לקרוא מהם עוד.
תמונה שווה אלף מילים בעולם שיווק עסקי
כיום כבר ידוע שרוב הפוסטים שתופסים את עיני הגולשים, הם ללא ספק פוסטים שבהם יש תמונה. התמונה מאפשרת להעביר רעיון, היא גורמת לצופה לעצור ולהבין מה הוא רואה והיא מושכת אותו לדעת ולקרוא עוד. גם סרטוני אנימציה ובכלל סרטונים הם דבר שמושך את הצופים.
איך מעצבים תמונה בפייסבוק?
למעשה פייסבוק מאפשרת לכם להעלות קבצי תמונות ואתם אחראים על איכות התמונה והעיצוב שלה, שאותו בכלל לא מבצעים בתוך הפייסבוק. כדי לעצב תמונה, יש לבצע לה עיבוד תמונה ואת מעצבים גרפיים עושים כיום באמצעות הפוטושופ.
מהי תוכנת הפוטושופ?
רוב האנשים מכירים פוטושופ מהמושג ריטוש פנים או גוף של דוגמניות, פוטושופ היא תוכנה הרבה יותר רחבה מרק ריטוש. הפוטושופ היא למעשה תוכנה לעיבוד תמונה שבאמצעותה ניתן ליצור מניפולציות שהופכות את התמונה לדרמטית יותר או מעבירה מסר מסוים. תוכנה זו שייכת לחברת אדובי ובעזרת כלי השכבות, ניתן לבצע שינויים על גבי התמונה. אלו יכולים להיות שינויים של צבע, מחיקה של אזורים, תוספת של חלקים, מיזוג בין תמונות, היפוך תמונות ועוד. כל אלו ועוד פקודות רבות ניתן לבצע בעזרת התוכנה.
עיצוב טקסט על תמונה עבור פוסט בפייסבוק
בעולם העיצוב הגרפי ידוע כיום כי לצורת הטקסט יש משמעות רבה על המסר המועבר. מעצבים גרפיים תמיד ישאלו, מה הם רוצים להעביר באמצעות הפונט שיבחרו. האם זה יהיה פונט קליל, זורם, בעל קווים עגולים? האם זה יהיה כתב יותר מרובע ונוקשה? האם זה יהיה פונט בכתב או בדפוס. בעולם העיצוב יש כיום מיליוני סוגים של פונטים, חלק מצומצם מהם רובנו מכירים מתוכנת ה-word, אך כיום ניתן לרכוש גם פונטים מיוחדים שאהבתם או שמתאימים לעיצוב מסוים.
האם יש תוכנה לעיצוב כתב?
לחברת אדובי 3 תוכנות בסיס עבור מעצבים גרפיים. את הפוטושופ כבר הכרנו ובמקביל אליה יש עוד שתי תוכנות בסיס שהן האילוסטרייטור והאינדיזיין. בכל אחת מהתוכנות ניתן לכתוב ויש לכם אפשרות לבחור פונטים שונים. מעצבים גרפיים מנוסים רוכשים גם פונטים מיוחדים ומשתמשים בהם. לפונטים יש המון משמעות ובשפה המקצועית הם נקראים טיפוגרפיה. מדובר על נושא שנלמד בלימודי עיצוב גרפי למתחילים והשימוש ממשיך לאורך כל המקצוע.
שימוש בצבעים בכתיבת פוסט
הפייסבוק לא מאפשר לנו לכתוב פוסטים פשוטים בצבע, אלא רק בשחור ולבן. כדי ליצור פוסט בצבעים עלינו ליצור אותו בתבניות מוכנות באמצעות תוכנות עיצוב. ניתן לעצב באמצעות הקנבה, אך מעצבים גרפיים לרוב יעדיפו לעבוד עם תוכנות העיצוב המקצועיות של חברת אדובי.
למה צבע חשוב בעיצוב של פוסט?
צבע הוא אלמנט שמושך את העין, אך לא רק. לצבעים יש תורה שלמה שעומדת מאחוריהם. נתחיל בזה שעל פי תורה זו לכל צבע יש את המסר שהוא מעביר ואם מדובר בפוסט שאנו רוצים להעביר לקוראים מסר מסוים, אז אנו חייבים להשתמש בצבע. מעבר לתורת הצבעים, קיים גם גלגל הצבעים שמאפשר למעצבים גרפיים לדעת האם הם משתמשים בצבעים צמודים או צבעים מנוגדים.
שימוש נכון בגלגל הצבעים ובתורת הצבעים ייצר בגרפיקה הרמוניה והעברה של מסרים שמושכים את קהל היעד. אם לדוגמא, אתם מעוניינים להעביר בפוסט שלכם מסר של ביטחון במוצר או השירות שאתם מוכרים, רצוי שתכניסו בו את הצבע הכחול שזה בדיוק מה שהוא משדר, ביטחון.
עיצוב נכון של האלמנטים והכתב בפוסט
גם כאשר כותבים משהו, כדי שהוא יהיה נוח ונעים לקריאה, עלינו לדאוג שהעיצוב שלו יהיה פרופורציונאלי, לא עמוס מידיי ושמילים שאנו רוצים להבליט יהיו בשורה לבד או בגודל פונט גדול יותר. כאשר מעצב גרפי מעצב את הגרפיקה לפוסט הוא תמיד ייקח בחשבון את הנושא של פרספקטיבה ופרופורציה. כל אלו יחד נכנסים לתחום שנקרא עימוד.
האם חשוב להכניס לוגו לפוסט?
הלוגו הוא למעשה הסמל המסחרי שלכם ולכן אתם רוצים שהוא יופיע גם בפוסטים שלכם כדי שיזהו את המותג. יצירת לוגו הוא תהליך מיתוג שלם שהתבצע לפני על ידי מעצב גרפי מקצועי. המעצב הגרפי יוצר את הלוגו בתוכנת האילוסטרייטור של חברת אדובי וזאת לאחר שביצע תהליך מחשבתי והכרות עם הערכים והמסרים של העסק. כאשר יש לכם לוגו איכותי שעבר תהליך מחשבתי מקצועי, בוודאי שאתם רוצים שהוא יכנס לפוסט בצורה נכונה.
איפה נהוג לשים את הלוגו בפוסט?
אין לזה חוקים, אך צריך להכניס היגיון היכן הכי כדאי לשים אותו ביחס לאלמנטים האחרים שבפוסט. אם לפוסט יש רעיון מסוים שאתם רוצים להעביר, כדאי שהלוגו יהיה יותר בצד. בולט, אך לא תופס את מרכז הגרפיקה. אם מדובר בפוסט פרסומי, יכול להיות שכדאי להבליט את הלוגו יותר. מומלץ להתייעץ עם מעצב גרפי מקצועי בנושא זה.
מהי תוכנת האילוסטרייטור שבה מעצבים לוגו?
תוכנת האילוסטרייטור היא תוכנה של חברת אדובי. בתוכנה יש כלי ציור ואיור המאפשרים יצירת אלמנטים עבור הלוגו. הייחודיות של תוכנת האילוסטרייטור היא ביכולת שלה ליצור אלמנט מסוים בגודל קטן ולהגדיל אותו מבלי לפגוע באיכות שלו. היכולת הזו היא בזכות זה שהתוכנה פועלת באמצעות ווקטורים. בלימודי העיצוב הגרפי, אילוסטרייטור היא תוכנה מאוד מרכזית ומעצבים גרפיים חייבים לדעת אותה כדי לייצר גרפיקות מקצועיות.
הוספת אימוג’ים בפוסטים בפייסבוק, האם הכרחי?
תרבות האימוג’ים הפכו להיות שפה שאנשים מדברים באמצעותה בהודעות בוואטאפ וגם בפייסבוק כדי לבטא רגשות מסוימים. אנשים כיום מבינים מעולה את שפת האימוג’ים והיא ללא ספק חלק מהעניין. אם אתם רוצים להכניס עניין בפוסט, בהחלט תוכלו להוסיף, אך חשוב שזה יהיה בהתאם למה שכתוב וייצר רמזים על מה שכתוב בפוסט. זכרו, המטרה שלכם היא למשוך את הקהל כמה שיותר. לכן נצלו את אלמנטים האלו בחוכמה. הוספה של אימוג’ים שאינם קשורים, עשויים לחבל לכם ברעיון המרכזי של הפוסט.
כמה זמן לוקח לעצב פוסט לפייסבוק?
הפוסטים הראשונים שתעצבו, לרוב ייקחו לכם דיי הרבה זמן, אך מפעם לפעם הזמן יקטן, ככל שתהיו מיומנים יותר. כמו כן, תמיד ניתן לעצב סדרת פוסטים ולתזמן אותם בפייסבוק וכך לחסוך זמן יקר. מעצבים גרפיים רבים משתמשים בתבניות שהכינו מראש ואז מה שנותר להם הוא לסדר את הפרטים הקטנים או את התמונה וזה לוקח להם הרבה פחות זמן.
האם בלימודי עיצוב גרפי לומדים המעצבים איך לעצב פוסט?
מעצבים גרפיים לא לומדים רק איך לעצב פוסט לפייסבוק, הם לומדים את כל עקרונות עיצוב גרפי שתקפים גם עבור עיצוב של פוסטים. מעצבים גרפיים יודעים מהו מיתוג, מהי פרופורציה בגרפיקה, מהו עימוד ואיך משתמשים נכון בצבע ובפונט. את כל סל הכלים המקצועיים שלהם יחד עם הידע בתוכנות העיצוב השונות, הם מאגדים יחד כדי ליצור פוסט איכותי ומושך עבור הגולשים. המטרה שלהם היא לעצב גרפיקה עם חוויית משתמש איכותית שתמשוך את קהלי היעד.
האם יש קורסים שמלמדים איך לעצב פוסטים?
בגלל שהעולם עבר לדיגיטל, יש מקומות שמלמדים בעלי עסקים איך מעצבים פוסטים. לרוב מדובר בסדנאות עם ידע מצומצם ונקודתי שאינו מחליף את עבודת העיצוב של המעצב הגרפי. מעצבים גרפיים מביאים איתם ידע שאנשים שלא למדו את התחום לא יודעים. כאשר רואים פוסט שעבר עיצוב גרפי, בהחלט מרגישים את הנוכחות שלו בצורה אחרת.
איפה אפשר ללמוד עיצוב גרפי כמקצוע?
יש המון מקומות שמלמדים את התחום, תוכלו להתעניין בקורס כזה אצלנו במכללת סולו. המכללה שלנו מלמדת עיצוב גרפי ומקצועות העיצוב להייטק. הסטודנטים לומדים בקורסים שלנו את כל הכלים של העיצוב הגרפי ואיתם הם יכולים להשתלב במגוון עבודות עיצוב גרפי כולל עולם ההייטק וגם להציע את עצמם עבור עסקים כמעצבי פוסטים לפייסבוק. יש מעצבים גרפיים שזה המקצוע שלהם, לעצב לעסקים השונים פוסטים שמושכים קהלי יעד.
אז אם גם אתם מעוניינים ללמוד את התחום המרתק הזה, אנו מזמינים אתכם לעשות זאת אצלנו במכללת סולו.